۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۱۰۷۱۷
در جهت طرح اوقات فراغت طلاب صورت می گیرد؛

برگزاری کلاس های اخلاق در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد با محوریت کتاب معراج السعاده

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، برگزاری کلاس اخلاق در حوزه های علمیه را یک اصل دانست و گفت: در فصل تابستان برای پر کردن اوقات فراغت طلاب کلاسهای اخلاق با محوریت کتاب معراج السعاده در این مدرسه علمیه برگزار می شود.
معراج السعاده

سعیده تارنگ، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز دوره های اوقات فراغت ویژه طلاب در این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: تقویت بنیه علمی، اعتقادی، دینی و تبلیغی طلاب باید محور همه فعالیتهای طرح اوقات فراغت طلاب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دوره های طرح اوقات فراغت تابستانی طلاب باید در راستای نیازهای جامعه باشد، ابراز کرد: باید بتوانیم از ظرفیت اوقات فراغت برای ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی در جامعه استفاده کنیم.

تارنگ با بیان اینکه موضوعات بسیاری در کشور مغفول مانده که باید برای آنها کار علمی انجام شود، تصریح کرد: در این بین نقش طلاب، نقشی اساسی و راهبردی است؛ به یقین اگر طلاب با همه توان وارد میدان عمل شوند و در جهت تخصصی شدن در موضوعات روز جامعه قدم بردارند، بسیاری از موضوعات روز جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل می شود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک فرصت طلایی برای طلاب و حوزه های علمیه است که باید قدر آن را بدانند، افزود: علمای گذشته در بدترین شرایط و در خفقان کامل توانستند به نشر ارزشهای اسلامی و دینی یپردازند و این ظلم است که در چنین شرایطی ما قدر آن را ندانیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد با اشاره به اینکه سبک زندگی طلاب باید بر مبنای امور قرآنی تنظیم شود، خاطرنشان کرد: همه فعالیتهای فرهنگی مدارس باید ختم به امور قرآنی شود؛ در این راستا هدف گذاری های خوبی در مدرسه علمیه فاطمیه در طول سال ترسیم و طبق آن برنامه های آموزشی جامعی برگزار می شود.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه توجه به امور اخلاقی با زندگی طلبگی گره خورده است، افزود: کسی می تواند در حوزه های علمیه تحصیل کند و یک طلبه واقعی شود که به امور اخلاقی و تربیتی توجه جدی داشته باشد.

وی برگزاری کلاس اخلاق در حوزه های علمیه را یک اصل دانست و اظهار کرد: در مدرسه علمیه فاطمیه به طور مستمر برای برگزاری کلاس اخلاق برنامه ریزی صورت گرفته است؛ در فصل تابستان نیز برای پر کردن اوقات فراغت طلاب کلاسهای اخلاق با محوریت کتاب معراج السعاده در مدرسه برگزار می شود.

تارنگ همچنین توجه به امور جسمانی طلاب را ضروری دانست و گفت: روح سالم در بدن سالم قرار دارد؛ تا جسم انسان سالم نباشد، نمی توان برای برنامه های فرهنگی و تهذیبی و رشد و تعالی فکری برنامه ریزی کرد؛ در همین راستا برای آمادگی جسمانی طلاب در طول سال خصوصا در فصل تابستان و در قالب دوره های اوقات فراغت، کلاسهای مختلف ورزشی برگزار می شود که معمولا مورد استقبال طلاب نیز قرار می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد در پایان با اشاره به هفته حجاب و عفاف، به حضور پرشور طلاب خواهر در راهپیمایی صیانت از حریم خانواده اشاره کرد و افزود: طلاب خواهر این مدرسه فردا همراه و همپای مردم مرکز استان مطالبه به حق خود را از مسؤولان درخواست خواهند کرد و اجازه نخواهند داد بی بندو باری در فضای عمومی فراگیر شود./302/9457/ب1

ارسال نظرات