۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۱۰۷۰۶
فرمانده نیروی انتظامی قم مطرح کرد؛

انتقاد از سوء استفاده ها در فضای مجازی علیه اقدامات قانونی پلیس

سردار مجتبایی با بیان اینکه برخی این قانون را که داخل خودرو حریم شخصی نیست، در برابر فتاوای مراجع قرار می دهند، از سوء استفاده ها در فضای مجازی علیه اقدامات قانونی پلیس انتقاد کرد.
سردار مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با بیان این که در سه ماه ابتدای امسال پلیس مأموریت های سنگینی را انجام داد، گفت: با توجه به تهدیدات رسمی و غیر رسمی در کل کشور به ویژه استان قم  پلیس توانست با یک برنامه ریزی مناسب در کنار سایر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: بحث انتخابات و همچنین ماه مبارک رمضان که تهدیدات در اوج بود به دلیل تجمعات عبادی و مذهبی که خوشبختانه پلیس به شایستگی توانست به وظیفه ای که داشت عمل کند، حتی شایعه تهدید هم در سطح قم منتشر نشد.

سردار مجتبایی با بیان این که در فصل بهار پیگیر ارتقای جایگاه پلیس قم بودیم، اظهار داشت: جایگاه و ساختاری که برای پلیس قم پیش بینی شده نسبت به اهمیت و حساسیتی که وجود دارد بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: سال ها تلاش شده بود و به نتیجه نرسیده بودیم اما در مدت گذشته به نتیجه رسیدیم که جایگاه ارتقا پیدا کند و وقتی این ارتقا صورت گیرد ساختار هم گسترش پیدا می کند و سطح نیروهای انتظامی، ترافیکی و اطلاعاتی ارتقا پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که با این ارتقا می توان فضا و شرایط بهتری برای خدمتگزاری داشت، ابراز کرد: الان فشار کار از نظر روانی و جسم روی پلس زیاد است و دائما در حال آماده باش هستند، جایگاه ویژه قم و تردد مسؤولان کار را سخت و متراکم می کند اما امید می رود با این ارتقا بتوانیم ظرفیت را افزایش دهیم تا بارهای روانی و جسمی کم شود.

وی عنوان کرد: بخشی از مجموعه هایی که ارتقا پیدا کردند حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هستند که کلانتری تبدیل به فرماندهی می شود و نیروها چند برابر خواهند شد.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای صورت گرفته این بود که منشوری تعاملی را مشخص کردیم که سهم همه دستگاه ها نسبت به امنیت شناخته شود، اگر قبول داشته باشیم که امنیت پشتبانی از تمامی حوزه ها و عرصه ها است، نهادها هم باید سهم خود را در امنیت بشناسند و نقش خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم امنیت زودبازده را ایجاد کنیم می گوییم که نهادهای امنیتی تکالیفی دارند که باید انجام دهند اما این پایدار نیست، امنیتی پایدار است که همه در آن سهم داشته باشند، همایشی برگزار و بعد از آن دبیرخانه ثابتی در استانداری ایجاد کردیم، یک نظام واره مشخص شده که در آن آسیب ها و تهدیدات استان و سهم هردستگاه تبیین شده است و دبیرخانه کارها را پیگیری می کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که از دیگر مسائلی که برای پلیس در راستای وظایف مهم است واکنش هدفمند به فضای مجازی به شمار می رود، گفت: بزرگان دغدغه های بسیاری نسبت به این فضا دارند و این فضا یکی از مشکلات کشور و دنیا است.

وی افزود: متأسفانه چون قلمرو این عرصه مشخص نیست و محاسن و معایب آن خیلی بازگو نمی شود، بیشتر با توجه به برنامه ریزی دشمنان بخش های مذموم آن در حال استفاده است، پلیس فتا اقدامات خوبی انجام داده و بسیاری از این تخلفات از خارج از کشور هدایت می شود.

سردار مجتبایی با بیان این که حدود 97 درصد جرایم در حوزه قم توسط پلیس فتا شناسایی و برخورد می شود، اظهار داشت: میزان موفقیت و نرم کشوری پایین تر از این است اما فعالیت های خوبی صورت گرفته است، الان فضاها و شبکه های اجتماعی هویت دینی، همبستگی ملی، نظامات اخلاقی و ارزشی را تهدید می کند و هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اخیرا سوء استفاده دیگری از این فضا می شود که متأسفانه بین ارکان دینی مسؤولان و فضاهای قانونی اختلافاتی می اندازند و سوء استفاده هایی می شود، ناجا بر اساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفته بود که داخل خودرو حریم شخصی نیست و این بر اساس قانون است، برخی این قانون را در برابر فتاوای مراجع معظم قرار داده و گفتند که دوگانگی وجود دارد و بهره برداری سوء می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ابراز داشت: چون قلمرو کار مشخص نشده بود به پلیس هجمه می کنند، همواره محور کار پلیس ارزش های دینی و اسلامی است و دکترین آن فتاوا و نظرات مراجع است، پلیس اعتقاد دارد که باید قانونی عمل شود اما متأسفانه در فضاهای مجازی سوء استفاده می شود و پلیس و دیگر مسؤولان و دستگاه ها را متهم می کنند.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با جرایم آشکار وظیفه پلیس است، هفته گذشته دو نفر در کرج دستگیر شدند که زن ها و دختران را می دزدیدند و داخل ماشین اتفاقاتی می افتاده که سبب اعدام آن ها نیز شده است، در همین قم گزارشی داشتیم که داخل ماشین مواد می کشند، چون این قلمرو خیلی برای مردم روشن نیست عده ای در حال سوء استفاده کردن هستند، البته پلیس به وظیفه خود عمل می کند. /1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات