۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۶۵۵

پیام مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به مناسبت هفته حجاب و عفاف

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پیامی به مناسبت هفته حجاب و عفاف، گفت: حجاب یک امتیاز است، نه یک تکلیف، گرچه به واسطه دیرفهمی انسان نامش را تکلیف گذاشته‌اند.
آیت الله علی شیخ موحد

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله علی شیخ‌موحد مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به مناسبت هفته "حجاب و عفاف" در پیامی حجاب و پوشش را یک امتیاز دانست، نه یک تکلیف. گرچه به واسطه دیرفهمی انسان نامش را تکلیف گذاشته‌اند.

متن پیام آیت‌الله شیخ موحد بدین شرح است:

باسمه تعالی

آن‌چه در خلقت پدید آمده (کشش بین مرد و زن) ضامن بقاء نظام اجتماعی است و اگر این نباشد، امکان بقاء نظام اجتماعی غیر متصور است. اکنون باید ملاحظه کرد، این خصیصه چه محسنات و چه معایبی دارد. در بررسی محسنات آن باید گفت در یک کلام حیواة جامعه به آن وابسته است و در شمارش معایب باید گفت آن‌قدر اصل کشش خطرناک است که به قول شاعر عرب در مرکز توحید در کنار رمی جمره گفت: بسبعِ رمیت الجمر، أم بثمانیاً

خالق هستی که خود خالق این کشش بوده و خصوصیات را بهتر از هر کس می‌داند، یک راه جلوگیری پیش‌بینی نموده تا حیات مبدل به هلاک نگردد و آن نکته چیزی نیست غیر از امکان پوشش برای زنان، تا جلو خطرها گرفته شود. پس پوشش که چنین قدرتی دارد، یک امتیاز است، نه یک تکلیف. گرچه بواسطه دیرفهمی انسان نامش را تکلیف گذاشته‌اند.

و قرآن مجید می‌فرماید: «ولا یبدین زینتهن» سوره نور آیه 31، و یا سخن دیگر «ذلک ازکی لهم»

هر دو پیام بیان امتیاز است.

آن‌چه می‌خواهم به عرض برسانم، بررسی این دو کلمه است: حجاب، تکلیف است یا امتیاز؟

و اگر به امتیاز بودن رسیدید، آن‌گاه باید شکر خدای بزرگ را چنین انجام داد: کشش را می‌خواهم و راه جلوگیری از خطر را هم دنبال می‌کنم و بهترین راهش آن است که خالق بشر گفته و انسان را به آن رهنمون گشته است./101/825/ب1

ارسال نظرات