۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۰۶۱۲
علمای بحرین:

بازداشت زنان بحرینی خون غیرتمندان را به جوش می‎آورد

علمای بحرین نسبت به ادامه سیاست بازداشت بانوان این کشور هشدار داده و این مساله را عامل برانگیخته شدن غیرت اسلامی و عربی خواندند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین در پیامی، قانون خانواده را به دلیل عدم وجود ضمانت استمرار آن غیرشرعی توصیف کرده و بازداشت بانوان را عامل برانگیخته شدن غیرت اسلامی و عربی خواندند.

در این پیام آمده است: راه و مطالبه حق از زمان انبیا و رسولان، راه صعود قله های عالی و مقابله با همه چالش هایی است که راهزنان در برابر بلوغ و کمال انسان و تلاش برای دستیابی به کرامت و عزت و رهایی از طاغوت به وجود می آورند. انبیا و مصلحان و رهروان راه آنان بهای این مساله را پرداخته و اذیت های وصف ناشدنی را متحمل شده اند.

اقدامات آل خلیفه همانند فرعون و نمرود است

علمای بحرین افزودند: حبس، شکنجه، قتل و تجاوز به ناموس و دین، اقدامات فرعون و نمرود و ظالمان پس از آنهاست و همه جنایت های بزرگ نتوانست از عزم مردان مصلح خدا در کل تاریخ بشریت کم کند بلکه مسیر اصلاحات افزایش و بر خلاف رغبت مفسدان در سراسر جهان گسترش یافت.

آنان تصریح کردند: ما ملت بحرین به نظام دیکتاتوری می گوییم که همه تجاوزهایت علیه دین و خون و ناموس و مال و جان تنها بر عزم و اصرار ما جهت ریشه کن شدن ظلم و طاغوت از این خاک پاک می افزاید و این ملت به صراحت و در همه صحنه ها اعلام می کند که عقب نشینی نخواهد کرد.

شهادت در راه دفاع از ناموس بالاترین درجه شهادت  است

در ادامه این پیام اظهار شده است: بازداشت زنان به دلیل بیان دیدگاه های منتقدانه سبب برانگیخته شدن غیرت اسلامی و عربی شده و خون را تا له کردن متجاوز به جوش می آورد. به همه غیرتمندان و افراد شریف و سخنرانی ها و تظاهراتی که در حمایت از شرف و ناموس صورت می گیرد، درود فرستاده و تأکید می کنیم که شهادت در راه دفاع از ناموس از بالاترین درجات شهادت به شمار می آید.

علمای بحرین ادامه دادند: قانون موسوم به خانواده هیچ مشروعیتی ندارد حتی اگر بر اساس مذهب جعفری باشد زیرا هیچ ضمانتی برای بقا و استمرار آن وجود ندارد، این مساله به صورت تفصیل در پیام علمای ارشد آمده است. هر فرد منصفی می تواند اقدام نظام در نادیده گرفتن کمیته شرعی بررسی قانون خانواده را ببیند.

قانون خانواده باطل و غیرشرعی است

آنان خاطرنشان ساختند: با همه توان تأکید می کنیم که این قانون باطل به دور از شرع و دین و مقبولیت به دلیل دوری از رأی ملت و دیدگاه مراجع تقلید شیعه بوده و این اقدام ظالمانه به مثابه بزرگترین ظلم و ستم علیه شیعیان بحرین است. ما به این ظلم و ستم تن نخواهیم داد حتی اگر بهای سنگینی پرداخت کنیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: هدف قرار دادن علما و روحانیان و فعالان خانم و آقا و توقیف رسانه ها به معنای آخرین میخ بر تابوت دیکتاتوری مورد ادعای نظام است و راهی جز اذعان به واقعیت این نظام دیکتاتوری و اینکه مطالبات مردم درباره تغییر، تنها راه است و بدون آن نمی توان کشور را به سوی ثبات سوق داد، وجود ندارد./980/ب901/د

 

ارسال نظرات