۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۵۹۸
آیت الله محمدی ریشهری:

حضرت عبدالعظیم حسنی از شخصیت‌های علمی و جهادی جهان اسلام است

تولیت آستان مقدس سیدالکریم(ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از شخصیت‌های علمی و جهادی است، گفت: حضرت سیدالکریم(ع) در زمینه‌های علمی و معنوی صاحب بهترین فضایل است.
ریشهری

آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جایگاه علمی و معنوی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: مهمترین ویژگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کلام امام هادی(ع) آن است که اگر کسی قبر مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کند پاداشی معادل زیارت قبر مبارک امام حسین(ع) در کربلا دارد.

وی افزود: امام معصوم هرگز کلام لغو و بیهوده بر زبان نمی‌راند، بنابراین وجود چنین امتیازی نشان از عظمت و معنویت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دارد.

آیت الله محمدی ری‌شهری با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از شخصیت‌های علمی و جهادی است، ابراز کرد: این امام زاده واجب التعظیم در زمینه‌های علمی و معنوی دارای بهترین فضایل است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان شخصیت علمی علاوه بر نقل احادیث از ائمه معاصر به تألیف کتاب های فراوانی اقدام کردند اما متأسفانه برخی از این آثار گرانبها در طول تاریخ مفقود شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به احادیث نقل شده از سوی این امام زاده واجب التعظیم، خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از احادیث برگزیده در ذیل موضوعات اخلاقی، اعتقادی، ادبی، تاریخی و سیره معصومان در کتابی با عنوان حکمت نامه برای علاقه مندان و دوستاران اهل بیت(ع) و این امام زاده گرامی جمع آوری شده است./813/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات