۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۱۰۵۹۶

شیخ نعیم قاسم آزادی عراق را به آیت الله سیستانی تبریک گفت

معاون دبیرکل حزب الله لبنان آزادی موصل از لوث تروریست های داعش را به مرجعیت دینی، ملت و مسؤولان و نیروهای امنیتی عراق تبریک گفت.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست علمایی که با عنوان «ارتباط و مهربانی» در اردوگاه امجاد در منطه نهر اللیطانی برگزار شد، آزادی عراق از لوث داعش را به ملت و مسؤولان و بسیج مردمی و ارتش و پلیس تبریک گفت و افزود: در این رأس این تبریک ها به مرجعیت دینی که طرح مقابله ملت عراق با این چالش خطرناک را ارائه داد، تبریک می گوییم. 

وی تصریح کرد: پیروزی بر داعش، پیروزی حاکمیت عراق و پروژه وحدتی است که امیدواریم همه قشرهای مختلف ملت عراق به دور از دخالت های بیگانگانی که داعش را به این کشور فرستادند به آن پایبند باشند.

عراق در کنار محور مقاومت قرار دارد

عضو ارشد مقاومت اسلامی با اشاره به اینکه عراق در آستانه تحول جدیدی قرار دارد، گفت: ملت عراق استحقاق همه خیرها و ساخت آینده به دور از هرگونه دخالت و دستورهای بیگانگان را دارد و ان شاء الله همسو با همه محور مقاومت که به مبارزه با رژیم صهیونیستی و دخالت های خارجی ها می پردازد، به فعالیت ادامه می دهد.

شیخ نعیم قاسم بر لزوم دوری جریان های سیاسی لبنان از نزاع های بیهوده و گمراه کننده تأکید کرد و اظهار داشت: این کشمکش های بیهوده سبب شد تا قانون انتخابات پس از 7 سال مذاکره به نتیجه برسد چرا که سخنانی را شنیدیم که هیچ ارتباطی با قانون نداشت. قانون نسبیت می توانست یکسال یا دو سال یا حتی چهار سال پیش تصویب شود.

کسی جرأت حمایت از تروریست ها را ندارد

وی بررسی پرونده های مهم کشور در پرتو ثبات سیاسی و امنیتی کنونی لبنان را خواستار شد و ادامه داد: در زمینه مبارزه با تروریسم نیز به جایی رسیدیم که کسی جرأت نمی کند خود را حامی تروریست های تکفیری بداند در حالی که سالها شاهد وجود پدران و مادران برای تروریست ها بودیم و سیاستمداران نیز به حمایت از آنها می پرداختند. 

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان ساخت: برای همگان روشن شده است که تروریسم تکفیری دشمن اعراب و خارجی ها و اروپا و آمریکا و آسیا و مسلمان و مسیحی و یهودی و لائیک هاست و هیچ دوست و رفیقی ندارد بلکه تنها از پروژه تخریب و قتل برنامه ریزی شده پیروی می کند.

وی تأکید کرد که مقاومت اسلامی از روز اول نسبت به خطر تروریسم تکفیری هوشیار بوده و نابودی دولت به اصطلاح خلافت و آزادی موصل نیز به برکت فداکاری و جانفشانی و جهاد نیروهای مقاومت بدست آمده است.

پروژه آمریکا و عربستان در منطقه شکست خورده است

شیخ نعیم قاسم افزود: تحولات کنونی سوریه به سوی آزادی سرزمین و انسان ها و فشار شدید علیه گروه های تروریستی گام برمی دارد. هم اکنون شاهد سوریه مقاومی هستیم که در معرض خطرهای بزرگی قرار داشت.

وی در پایان گفت: این پیروزی بزرگی برای محور مقامت بود که توانست در برابر پروژه آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و ترکی جهت سرنگونی منطقه در راستای مصالح اسرائیل ایستادگی کند و هم اکنون به صورت قاطع می توانیم بگوییم که منطقه در مقابله با این پروژه به موفقیت رسید و اجازه تحقق اهداف صهیونیست ها را نداد./980/ب901/د

 

ارسال نظرات