۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۱۰۴۰۷
در مدرسه علمیه الزهرا لردگان صورت می گیرد؛

برگزاری دوره آموزشی قرآن کریم ویژه کودکان با استفاده از روش های نوین

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان، برنامه ریزی برای امور دینی کودکان را از مهمترین ضرورت های امروز جامعه بیان کرد و گفت: دوره آموزشی قرآن کریم ویژه کودکان با استفاده از روش های نوین، به میزبانی این مدرسه علمیه در فصل تابستان برگزار می شود.
قرآن کریم

حکیمه قنبری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز فصل تابستان، پر کردن اوقاف فراغت طلاب را یکی از مهمهترین ضرورتها دانست و افزود: اگرچه امور تحصیلی طلاب در فصل تابستان تعطیل می شود اما امور تبلیغی و دینی آنها منوط به زمان و مکان خاصی نیست و هیچ گاه تعطیل نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه طلبه ای موفق تر است که از همه فرصتها نهایت استفاده را بکند، خاطرنشان کرد: استفاده از فرصتهای فصل تابستان برای رشد و پویایی طلاب در همه زمینه ها خصوصا تبلیغی و دینی ضروری است.

قنبری با اشاره به اینکه تسلط بر قرآن هم در زمینه قرائت و تجوید و هم در زمینه حفظ و تفسیر برای طلاب حوزه های علمیه از مهمترین ضرورتها است، اظهار کرد: کسی که وارد حوزه می شود قرار است در نهایت مردم را سر سفره دین بنشاند و آنها را با آموزه های اسلامی آشنا کند که لازمه این امر، تسلط کامل بر قرآن داشتن است.

وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن اساس کار حوزه های علمیه خواهران است، ابراز کرد: نمی شود کسی خود را طلبه بداند و با قرآن انس نداشته باشد؛ از این همین رو در طول سال خصوصا فصل تابستان دوره های مختلف آموزش قرآن در همه زمینه ها برای طلاب خواهر این مدرسه برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دوره های خوبی در راستای انس هر چه بیشتر طلاب خواهر این مدرسه و عموم مردم با قرآن برگزار شد، اظهار کرد: در ایام تابستان امسال هم دوره تربیت مربی مهدکودک را در مدرسه برگزار خواهیم کرد و هم دوره های آشنایی با قرآن ویژه کودکان برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول، برنامه ریزی برای امور دینی کودکان را از مهمترین ضرورتهای امروز جامعه بیان کرد و افزود: این برنامه ریزی باید از سوی حوزه های علمیه و طلاب صورت گیرد چراکه آنها متخصص امور دینی هستند؛ تنها در این راستا باید آموزشهای تخصصی و لازم به آنها داده شود.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزش قرآن ویژه کودکان که در این مدرسه علمیه برگزار می شود با سایر دوره های مشابه برای کودکان کاملا تفاوت دارد، تصریح کرد: تفاوت این دوره با دوره های مشابه کار با کودک، در روش آموزشی آن است؛ در این کلاسها به علت استفاده از روش آموزش نوین در قالب بازی، داستان، شعر و مسابقه جذابیت افزایش و متربی خسته نمی شود.

قنبری با بیان اینکه در این دوره آموزشی تجوید سوره حمد و صحیح خوانی نماز با روشهای نوین به کودکان آموزش داده می شود، گفت: پس از یادگیری مقدماتی آنها، حفظ جزء سی قرآن نیز با این کودکان کار خواهد شد./۳۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات