۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۱۰۳۹۱
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا بن:

نقش حوزه علمیه خواهران در ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب غیرقابل انکار است

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن گفت: به یقین نقش طلاب و حوزه های علمیه خواهران در ارتقای فرهنگ گرایش بانوان جامعه ایرانی به سمت عفاف و حجاب نقشی اساسی و غیرقابل انکار است.
عفاف و حجاب

زهرا آقابابایی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به هفته حجاب و عفاف تصریح کرد: متأسفانه یک تفکر اشتباه در مورد حجاب و عفاف در بین عموم وجود دارد که این مقوله تنها مختص بانوان جامعه است؛ در حالی که حجاب و عفاف مرد و زن نمی شناسد و همه نسبت به آن مسؤول هستند.

وی حفظ حجاب و عفاف را یک وظیفه عمومی دانست و افزود: به یقین حفظ حجاب لازمه عفاف است؛ تا ظاهر انسان مناسب و آراسته نباشد، باطن او نیز پاک نمی شود.

آقابابایی با تأکید بر اینکه حفظ حجاب و عفاف منافاتی با حضور زن در اجتماع ندارد، خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد.

وی ترویج بی بندباری در جامعه را یکی از توطئه های دشمن برای ضربه به اسلام و جایگاه زن عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام می دانند زمانی می توانند جامعه اسلامی را از پا در بیاورند که بی بندباری را در بین زنان جامعه ترویج دهند؛ به همین دلیل تمام برنامه های خود را برای از بین بردن حجاب در جامعه و خصوصا در بین زنان به کار گرفته اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن، حجاب را برای زن یک حصار استوار بیان کرد و افزود: به یقین آرامش، آسودگی و راحتی زن زمانی تحقق پیدا می کند، که از دست درازی منحرفان جامعه در امان باشد و این امنیت تنها در سایه حفظ حجاب به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا خواهد کرد.

این مقام مسؤول، طلاب خواهر را طلایه داران حراست از حجاب و عفاف در جامعه بیان کرد و گفت: به یقین احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب خواهد شد بی بندباری ها رخت بندد و سبک زندگی اسلامی جایگزین سبک زندگی غربی شود.

وی، حوزه های  علمیه خواهران را سنگربانان جبهه عفاف و پاکی دانست و اظهار کرد: به یقین نقش طلاب و حوزه های علمیه خواهران در ارتقای فرهنگ گرایش بانوان جامعه ایرانی به سمت عفاف و حجاب نقشی اساسی و غیرقابل انکار است.

آقابابایی در ادامه با تشریح مهمترین برنامه های مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن در هفته حجاب و عفاف تصریح کرد: فعالیت تبلیغی در فضای مجازی و حقیقی به ویژه در بین بانوان با محوریت پاسخ به شبهات مطرح شده در زمینه حجاب و عفاف، شرکت باشکوه در همایش صیانت از حریم خانواده، تهیه بروشور و همچنین برگزاری نشست بصیرتی ویژه طلاب و عموم بانوان با موضوع «حیا و خودآرایی و نقش آنها در سلامت روانی زن» از مهمترین برنامه های هفته حجاب و عفاف این مدرسه علمیه به شمار می آیند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بن در پایان به اعلام فراخوان مسابقه مقاله نویسی «گوش فرا دادن به ندای حجاب» ویژه طلاب و عموم مردم اشاره کرد و افزود: کسانی که می خواهند در این مسابقه شرکت کنند باید موضوعاتی همچون ریشه های بدحجابی، نقش حجاب در حفظ نشاط، عوامل تهدید کننده عفاف در آموزه های دینی، عفاف در پرتو حجاب و بایسته های تربیت دختران با فرهنگ حجاب را محور مقاله نویسی خود قرار دهند./۳۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات