۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۱۰۳۸۸
امام جمعه موقت خرم آباد:

نهادینه سازی ارزشها راهی برای مقابله با آسیب ها است

امام جمعه موقت خرم آباد نهادینه سازی ارزش ها را راهی مناسب برای مقابله با آسیب ها عنوان کرد و گفت: در سایه احیای امر به معروف باید جلوی بدحجابی و بی حجابی که آثار مخربی در پی دارد، گرفته شود.
امام جمعه موقت خرم آباد

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، عفاف و حجاب را زمینه ساز ایجاد تحول و آرامش روحی روانی در جامعه و خانواده خواند و بیان داشت: نهادینه سازی این مهم نیاز ضروری جامعه اسلامی است.

وی با یادآوری به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: این روز در پی سالگرد قیام مردم ایران در حرم امام رضا(ع) در راستای موضوع کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت خرم آباد برقراری امنیت اجتماعی و روانی را حاصل تبیین ارزش ها دانست و عنوان کرد: عفاف و حجاب مهم ترین و برترین ارزش نه تنها برای بانوان بلکه برای مردان نیز هست.

وی با اشاره به نقش تربیتی خانواده در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، اظهار داشت: کانون خانواده به عنوان مهم ترین مرکز تربیتی باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: فرزندان ما زمانی که بر اساس ارزشها و دستورات دینی تربیت می شوند زمانی که به جامعه ورود پیدا کنند در برابر آسیب های اجتماعی مصون هستند.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی از سوی نهادهای اجرایی و فرهنگی، گفت: عفاف و حجاب بر اساس قانون که سال 84 مصوب شده است باید اجرا شود.

امام جمعه موقت خرم آباد رواج بی حجابی و بدحجابی را از توطئه های فرهنگی دشمنان خواند و ادامه داد: غفلت از این مهم موجب ضربه زدن به ارزشها و از بین بردن معنویت جامعه می شود.

وی ادامه داد: فروپاشی نظام خانواده، افزایش طلاق و مشکلات روحی و روانی از دیگر آثار مخرب بی حجابی و بدحجابی است.

حجت الاسلام متقی نیا توجه به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را لازمه مقابله با بدحجابی و بی حجابی عنوان کرد و گفت: در سایه تبیین ارزشها باید با آسیب ها مقابله کرد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات