۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۱۰۳۴۳
کارشناس مسائل دینی:

کم توجهی مسؤولان به عفاف و حجاب، جامعه را به سمت انحطاط فرهنگی پیش می‌برد

امام جمعه پارسيان گفت: كم توجهي مدیران فرهنگی به حجاب به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل كرده و زمینه های انحطاط فرهنگی را ایجاد می کند.
امام جمعه پارسيان

حجت الاسلام هادي ميرزايي امام جمعه پارسيان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در هرمزگان گفت: برنامه های هفته عفاف و حجاب علاوه بر توجه به نقش زنان در جامعه باید به حضور موثر آنان در میان لایه های مختلف اجتماعی توجه خاصی داشته باشد و با تأسی از سیره و زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) این نقش ها برجسته تر شوند.

وي با بيان اينكه امروزه زنان و دختران، حضور فعالانه و چشم گیری در جامعه دارند و این از نیاز زمان است، افزود: مهم تر اینکه اسلام نیز بر حضور زن در جامعه تأکید دارد، چنان که در قرآن می خوانیم تمام بانوان برجسته، در جامعه زمان خود حضوری فعال داشته اند، آنچه اسلام بر آن تأکید کرده، حضوری پاک و شایسته است؛ حضوری عفیفانه که کوچک ترین خللی بر شخصیت و ارزش های والای زنان وارد نكند.

امام جمعه پارسیان تصريح كرد: بانوان شاخه ای از درخت تنومندی هستند که مفتخرند در نظام مقدس اسلامی، اصالت و هویت خود که نمادی از زن مسلمان  و زن باهویت ایرانی است را نشان دهند.

حجت الاسلام ميرزايي با بيان اينكه زنان، نیمی از جامعه انسانی را تشکیل می دهند و با تأكيد بر اينكه در برنامه ریزی های گوناگون جامعه باید به نیازهای زنان توجه شود، افزود: دین اسلام بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده بلکه معیار تفاوت را تقوا و عمل صالح بیان کرده است و با ظهور دین اسلام، خط بطلانی بر تفکرات نادرست اعراب جاهلیت در مورد زنان کشیده شد.

وي با تاكيد بر اينكه مقایسه زن و مرد با یکدیگر در انجام فعالیت های گوناگون، ستم بزرگی به زنان است ابراز داشت: تفاوت های فراوانی در آفرینش زن و مرد وجود دارد که بودن این تفاوت ها، موجب برتری یکی بر دیگری نیست، کمال مرد در این است که از ویژگی های مردانه برخوردار و کمال زن نیز در این است که به ویژگی های زنانه آراسته باشد.

امام جمعه پارسيان به تقویت باورهای دینی و اعتقادی در برابر دشمن اشاره و تصریح کرد: هر زمانی که باورهای دینی و اعتقادی خود را تقویت کرده ایم توانسته ایم در مقابل  ایستادگی کنیم.

وي با بيان اينكه امروز نظام ما گرفتار هجمه بین اللملی در زمینه عفاف و حجاب است، گفت: دشمنان می خواهند غیرت دینی و عفت زنان را از ما بگیرند و این موارد را از طریق رسانه ها و ابررسانه های خود انجام می دهند.

حجت الاسلام ميرزايي در ادامه تأكيد كرد: امروز در غرب شاهد هستیم که از بانوان به عنوان یک ابزار و یک کالا جهت اهداف شوم خود استفاده می کنند و بایستی در مقابل جنگ نرم دشمن که از راه‌های گوناگون وارد شده است  برنامه فرهنگی مدون داشته باشیم.

امام جمعه پارسيان با تأكيد بر اينكه کم توجهی مسؤولان به امر مهم عفاف و حجاب آثار زیانباری در جامعه دارد، تصريح كرد: اين كم توجهي به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل كرده و زمینه های انحطاط فرهنگی را ایجاد می کند.

وی از دستگاه های فرهنگی خواست برای نهادینه کردن مقوله عفاف و حجاب با حساسيت لازم برنامه ريزي داشته باشند./851/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات