۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۱۰۳۰۹
گزارشی از همایش طب و دین؛

مادر صیانت کننده نظام خانواده در تمدن اسلامی

اسلام سبد غذای مؤمن را با تکیه‌بر الگوی پیشگیری و درمان تنظیم کرده است این در حالی است که درمان در ادبیات طب نوین زمینه بروز عوارض گوناگون است.
همایش طب و دین

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سلامت یکی از حیاتی‌ترین شریان‌های جوامع انسانی تا جایی که می‌توان ظهور مکاتب فلسفی غرب که منجر به تعیین نظریات فرایند محور سیاسی شده، را برمدار اساسی‌ترین شاخصه‌های سلامت در جوامع انسانی جریان شناسی کرد. نظریاتی که همواره می‌توان آن را منشأ تمام معادلات سیاسی بشر در چند قرن اخیر دانست.

در فرایندهای سیاسی غرب همواره سعی کرده است که از تمام المان‌های موجود برای تأمین منافع خود بهره ببرد تا جایی که هویت سلطه محور بودن اندیشه استعماری و استکباری او در جهان برای بشریت محیای جریان پژوهی شد؛ این در حالی بود که تعیین‌کننده‌ترین مرد چهار قرن اخیر یعنی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در تعیین و ترسیم هویت استکباری جهان سلطه برای امت خود با ادبیات معیار دین دست به بزرگ‌ترین افشاگری علمی جهان بشری بزند تا جای که برخی از رهنمودهای امام راحل را می‌توان در حوزه سلامت نیز تعقیب و جست‌وجو کرد.

امام خمینی(ره) در تبیین حقیقت اندیشه استعماری نظام سلطه چنین می‌فرماید «غرب همه‌چیز استعماری دارد، طب استعماری، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب‌افتاده صادر می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می‌دهند وابستگی می‌آورد، اگر می‌خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید؛ امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی‌شاپور داشته، یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی) بفهمد معلوم نیست که باشد و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به‌وسیله زمام داران بی‌خرد خورد.»

طب و دین هویتی است که در معادلات علمی و اجتماعی نگاه پژوهشگران حوزه و دانشگاه را به‌سوی خود جلب کرده است تا جایی که شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه احیاء فرهنگ فراگیر طب اسلامی را اصلی‌ترین رسالت خود می‌دانند.

باید توجه داشت که طب اگر در معادلات فلسفه سیاسی غرب هضم شود منجر به تولید نظریات اقتصادی خواهد شد که جهان سلطه می‌خواهد با تحمیل سندهایی همچون سند 2030 بر امت‌ها از رسالت طب برای تأمین منابع مالی و اقتصادی خود بهره ببرد مسلماً در چنین اسلوبی از تفکر انسان و سلامت موضوع و موضوع له برای اندیشه‌ای ضد بشری خواهد بود.

همایش طب و دین در قم نیز با حضور خیل عظیمی از علاقه‌مندان معارف ثقلین برگزار شد تا جایی که این حضور مقدمه‌ای بود که این همایش برخلاف ظاهرسازی همایش‌ها در شبستانی پر از صفا و صمیمت، پر از معنویت و توجه اهل‌بیت(ع) برگزار شود؛ بر این اساس قلم رسا به‌تفصیل به گزارش گری مشروح وقایع آن پرداخته است.

اشاره‌ای کوتاه برای معرفی اولین کارشناس

دکتر حسن اکبری در سال 1343 هجری شمسی در روستای خونان بوئین‌زهرا از توابع بخش مرکزی شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین ایران دیده به جهان گشوده و پس از 2 سال به همراه خانواده به شهر مهاجرت کرد این در حالی بود که تحصیلات دوره راهنمایی وی با آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) هم‌زمان شد؛ او هم مانند اکثر همسالان خود در محله محروم جنوب شهری شهیدپرور شادآباد تهران، به خیل انقلابیون پیوست؛ در سال 1364 در رشته پزشکی دانشگاه ارومیه قبول شد، در سال 1371 رشته تخصصی آسیب‌شناسی را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز کرد و در سال 1375 از این رشته فارغ‌التحصیل شد و از سال 1376 در اداره امور و آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت مشغول به کار شد.

 

 

وی هم‌اکنون به‌عنوان دانشیار آسیب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به کار است؛ این در حالی است که در کنار کارهای اجرایی و علمی آسیب‌شناسی از سال 1379 با مبانی طب سنتی برحسب ضرورت‌های جاری و علاقه وافر، آشنا شد و در طی حدود 15 سال تجربه فراوانی در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها به روش طب سنتی اسلامی؛ ایرانی کسب کرد و در طی این مدت مقالات بسیاری را به رشته تحریر درآورد که ماحصل این مقالات نگارش کتاب «مثلث سلامت» در دو جلد است که مشتمل بر حدود 200 مقاله کوتاه و بلند به زبان علمی ولی همه‌فهم چاپ‌شده است و قابل‌استفاده مردم و متخصصان است.

همایش طب و دین برای شروع مباحث علمی خود با سخنرانی دکتر حسن اکبری عصر روز جمعه در شبستان نجمه خاتون آستان مقدس حضرت معصومه(س) آغاز به کارکرد.

اکبری با این فرضیه که اگر جسم انسان سالم باشد و اندیشه او صالح در مسیر تکامل صحیح قرار خواهد گرفت وارد مبانی علمی خود شد درحالی‌که زندگی معیار را از منظر شرع مقدس اسلام همراه با جسم سالم و اندیشه صالح توصیف کرد.

چرا طبیب طب اسلامی شدم!

زمینه چنین فرضیه‌ای بیان خاطره‌ای از سوی اکبری شد که در ذیل آن میهمان این همایش اقرار کرد که درمان خود او زمینه توجه وی به این مقوله شده است چنانکه گفت«خودم 20 سال پیش به کمردرد سختی مبتلا شدم این در حالی بود که در آن دوره اداره امور و آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت بودم! به بسیاری از پزشکان کشور که گزیده شده انتخاب کردم و با اکثرشان از نزدیک آشنا بودم برای درمان مراجعه کردم.

آخرین نسخه پیشنهادی این همکاران عزیز این بود که باید حتماً جراحی کنم این در حالی بود که حتی برداشتن کیف‌دستی مدارک برای من منع شده بود؛ چند روزی که به عمل جراحی بود یکی از روسای دانشگاه به مهمانی به منزل ما آمده بود که در ذیل گفت‌وشنودهای آن شب‌نشینی مسئله با ایشان نیز مطرح شد؛ البته ایشان درحالی‌که نگرانی در چهره ایشان ظاهرشده بود به من پیشنهاد دادند که به اطباء طب سنتی مراجعه کنم شاید امیدی باشد.

من خطاب به ایشان گفتم که من پزشک فارغ‌التحصیل دانشگاه هستم! برای من جای شرمساری است که چنین اقدامی انجام دهم! من خود الگوی رفتار مردم هستم نباید چنین کاری انجام بدهم؛ مراجعه به پزشکی که حتی مدرک دانشگاهی ندارد برای حرفه من هیچ توجیهی ندارد! بااین‌حال با اسرار ایشان به استاد خیراندیش مراجعه کردم.

هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که استاد خیراندیش در برگه‌ای A4 برای من در دو بخش جداگانه غذاهای مجاز و غذاهای غیرمجاز را لیست کرد.

داستان ویزیت این طبیب پزشکی سنتی چنین آغاز شد که به محضر ایشان عرض کردم که من چون استاد دانشگاه هستم ممنون می‌شوم مراجعه من به شما مخفی بماند! ایشان با لبخندی همراه با آرامش سر تکان داد و گفت بیایید بنشینید ببینم مسئله شما چیست.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی امروز که پس از 15 سال از این واقعه خود از طبیبان طب اسلامی‌شده است به تشریح تخصص خود در حوزه طب نوین پرداخت و عنوان داشت: من تخصصم مطالعه ساختمان سلول است نسخه استاد خیراندیش را در مطالعاتی 15 ساله سعی کردم با مبانی طب نوین همراه کرده و ابعاد تجربی آن را نیز ثابت کنم.

ادامه ابتلای اکبری به کمردرد با نسخه غذاهای مجاز و ممنوعه استاد خیراندیش به گواه خود او به اینجا رسید که پس از 4 ماه با کوله‌پشتی کوه‌نوردی با دوستانش به دماوند می‌رود و تجربه حضور بر قله دماوند را در دفتر خاطراتش ثبت می‌کند.»

همایش با این روایت آماده مبانی علمی او بود که اکبری در ادامه با اشاره به این‌که طب اسلامی برخلاف طب نوین به حقیقت شفای بیمار می‌اندیشد، گفت: طب اسلامی به پروسه درمان به معنای دوا توجهی ندارد تا جایی که می‌توان گفت طب نوین در تجویز دوای ثابت نیز هرروز برمدار الگویی خاص عمل می‌کند.

 

 

معاون اداره کل تجهیزات و امور آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که بدن انسان از 60 هزار میلیارد سلول تشکیل‌شده است، عنوان داشت: باید توجه داشت که یک عنصر به‌اندازه سرسوزن برای شکل‌گیری حداقل به 6 میلیون سلول نیاز دارد.

وی افزود: اساساً سلول در کنش‌های فیزیک خود عمل پمپاژی را اجرا می‌کند که مبانی حیاط بشری را برمدار معیار عدالت تضمین می‌کند؛ چراکه در این پمپاژ سدیم از ساختمان سلول بیرون آمده و پتاسیم وارد ساختمان می‌شود و بر همین مدار چرخه سوخت‌وساز سلول ادامه پیدا می‌کند؛ بر این اساس مطالعه و پژوهش این نظام کوچک در پروسه درمان بیمار بسیار مؤثر است.

رئیس بخش آسیب‌شناسی بیمارستان بقیه‌الله معتقد است که اگر موضوعی جریان سوخت‌وساز سلول را دچار سختی و فرسایش کند سلول در پمپاژهای خود درست عمل نمی‌کند؛ بر این اساس اگر انسان در سبد غذایی خود معیار مناسبی را رعایت نکند ساختمان سلول‌ها در پروسه‌های سوخت‌وساز دچار اختلال خواهد شد این در حالی است که سلول وقتی عمل پمپاژ خود را به‌درستی انجام ندهد نمی‌تواند سدیم را از درون ساختمان خود خارج کرده و این امر باعث سرازیری آب به درون ساختمان سلول خواهد شد.

اکبری از تورم سلول که منجر به چاقی همراه با سستی و زوال قدرت تفکر انسان براثر عملکرد ضعیف سلول‌های خبر می‌داد و تصریح کرد: اگر آب به ساختمان سلول سرازیر شود باعث متورم شدن سلول و مقدمه اضافه‌وزنی خواهد شد که استعداد و حافظه را از انسان زایل می‌کند.

کاهش وزن با ادبیات طب اسلامی / ساده اما کارآمد

کارشناس طب اسلامی در ادامه به اصول درمان تورم سلول از منظر ادبیات طب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: خوردن روزی 3 عدد خرما زمینه بازگشت سلول به الگوی رفتاری فیزیکی طبیعی آن را فراهم کرده و سوخت‌وساز سلول را تنظیم می‌کند؛ بنابراین مصرف 3 عدد خرما در یک روز خواهد توانست که مقدمه کاهش وزن و تقویت هوش و استعداد بیمار را فراهم آورد.

وی سلول‌ها را به موتورهای مکانیکی که منبع تغذیه آن بنزین است تشبیه کرد و چنین مسئله را تبیین کرد: برای موتور بنزینی که از سوی بشر طراحی‌شده است در میزان دریافت بنزین و نسبت آن با هوا تناسبی تعیین‌شده وجود دارد درحالی‌که ما در الگوی تغذیه عمومی خود به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که انگار نه‌تنها به‌تناسب سوخت موتور توجهی نداریم بلکه در انتخاب نوع سوخت موتور هم هیچ حساسیتی از خود بروز نداده و همانند یک موجودی فاقد شعور در انتخاب سبد غذایی عمل می‌کنیم.

قرآن و عترت اساس تفکر طب اسلامی را شکل می‌دهد، عنوانی که موضوع را به هویت اصیل آن به دایره معادلات علمی همایش کشاند بر این اساس سخنران معتقد بود که بر مؤمن لازم است که الگوی مصرف مواد غذایی خود را برمدار سبک معیار ثقلین تنظیم کند.

 

 

معاون اداره کل تجهیزات و امور آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کم‌خونی را در ذیل بررسی مبانی سلول به‌عنوان معیار فراگیر بحث انتخاب کرد و شربت عسل و شربت شیره انگور را شفای آن دانست تا جایی که اظهار داشت: در اسلام و طب معیار اسلامی حتی برای آشامیدن آب معیارهایی ترسیم‌شده است تا جایی که آب مضاف به مقداری گلاب در فقه اسلامی گونه از مصلحات آب توصیف‌شده است.

قرآن کتابی است که در طب اسلامی برای تعیین الگوی معادلات دارو و درمان تعیین‌کننده است بر این مدار اشاره به آیه 24 سوره عبس که فرموده است «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلي‏ طَعامِهِ؛ آدمی باید به قوت و غذای خود به چشم خود بنگرد.» زمینه ادامه بحث کارشناس همایش شد تا جایی که اصول تعیین سبد غذایی از منظر وی از معادلات تعیین‌کننده برای جوامع بشری توصیف شد.

تحقیقات و مطالعات علمی در بستر طب اسلامی باعث شد که رئیس بخش آسیب‌شناسی بیمارستان بقیه‌الله قرآن و اهل‌بیت را اساس تعیین‌کننده رفتارهای پزشکی اسلامی توصیف کند؛ بر این اساس او معتقد است که طب اسلامی تحقیقات علوم تجربی عصر حاضر را با شاخص‌های ویژه پذیرا است و همواره پیشگام‌تر از طب نوین به حل مشکلات عدیده بیماران می‌پردازد.

اسلام الگوی خوردن و آشامیدن را برمدار پیشگیری و درمان تنظیم کرده است

این الگوی پزشکی نوع غذا را برای بیمار تعیین‌کننده می‌داند تا جایی که امام علی(ع) می‌فرماید «لَحمُ البَقَرِ داءٌ، ولَبَنُها شِفاءٌ، وسَمنُها دَواءٌ، وَالشَّحمُ يُخرِجُ مِثلَهُ مِنَ الدّاءِ، ولَم يَستَشفِ النّاسُ بِشِفاءٍ أفضَلَ مِنَ السَّمنِ؛ گوشت گاو، بيمارى است و شير آن، شفاست و روغنش درمان است. پيه هم به‌اندازه خود، درد را از بدن برون مى‏برد و مردم به هیچ‌چیز، برتر از روغن گاو، درمان نجسته‏اند.»

دانشیار آسیب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در توضیح این حدیث بابیان این‌که گوشت چرخ‌کرده گاو از منظر علم ساختار شناسی سلول بدن انسان چنین است که سلول‌ها برای شکستن ساختار سلول‌های  گوشت گاو برای تبدیل انرژی و ترمیم سلولی انرژی زیادی استفاده می‌کند تا این سلول‌ها از همه گسسته شده و در چرخه سوخت‌وساز سلول قرار گیرند بر این مدار در زنجیره معیار مواد غذایی طب اسلام گوشت گوسفند تأمین‌کننده حقیقی نیاز بدن انسان است و مقدمه تقویت قوای جسمانی او خواهد شد.

اکبری با انتقاد از نظریات نسنجیده علم تجربی طب نوین اظهار داشت: برخی از پزشکان بدون اطلاع دقیق گوشت گوسفند را عامل اصلی سکته توصیف می‌کنند.

نمک در احادیث اسلام عنوانی تعیین‌شده و مصداق خاص دارد

وی در ادامه تبیین مواد شاخص در زنجیره غذایی طب اسلامی نمک معدنی مشهور به نمک اندرانی را نمک معیار طب اسلامی است بر این اساس امام باقر(ع) فرمودند خداوند به موسی بن عمران علیه‏‌السلام وحی کرد که «به طایفه‏‌ات بفرماید که (غذای خود را) بانمک آغاز کنند و بانمک به پایان ببرند، وگرنه جز خویش را نکوهش نکنند» باید توجه داشت که نمک معیار در سبد غذایی طب اسلامی نمک موجود و رایج در سوپرمارکت‌ها نیست چراکه این نمک‌های تسویه شده و بیشتر مواد معدنی آن غربال‌شده‌اند با توجه به این موضوع من نیز با پزشکان در خودداری از مصرف این نمونه نمک موافق هستم چراکه در این نمک‌ها میزان سدیم کلر باقی‌مانده در این نمک بسیار خطرناک است.

 

 

حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند «یا علی افتتح بالملح فی طعامک و اختم بالملح، فإنه من افتتح طعامه بالملح و ختمه بالملح دفع الله عنه سبعین نوعا من أنواع البلءا أیسرها الجذام؛ یا علی بانمک غذای خود را افتتاح کن و بانمک ختم کن، کسی که در اول غذا بانمک غذا بخورد، خداوند ۷۰ نوع بلا (نوع بیماری لاعلاج) را دفع می‌کند که کمترین آن جذام است.» کارشناس طب اسلامی بابیان این‌که مؤمن همواره باید به الگوی سبک زندگی در نوع طعام دقت داشته باشد، گفت: 70 سال به مردم گفتند که روغن حیوانی مساوی با سکته است این در حالی است که در مقالات اخیر به این اشتباه تاریخی خود اعتراف کرده‌اند؛ این در حالی است که مصرف روز 8 پیمانه آب در روز فاحش‌ترین اشتباه طب غرب است.

اکبری با اشاره به این‌که بنده دانشیار پاتولوژی دانشگاه شهید بهشتی هستم و در زمینه سلول فعالیت می‌کنم و طب سنتی را به‌خاطر علاقه، کار می‌کنم؛ در رابطه با خوردن هشت لیوان آب در روز باید بگویم که هیچ کتاب طب جدید، خوردن هشت لیوان آب در روز را تأیید نکرده است؛ این در حالی است که در سال 1964 طبق مقاله‌ای که بعدها اطبای جدید و قدیم آن را رد کردند، گفته در روز هشت لیوان آب بخورید؛ من از این مطلب متعجب هستم که چرا در حال حاضر خیلی از سفارش‌های خوب فراموش‌شده و به یک سفارش بد توجه شده است.

باید توجه داشت که امام موسی کاظم(ع) فرمودند: زیاد خوردن آب همان‌گونه که زراعت را خراب می‌کند، بدن انسان را هم ضایع می‌کند.

معالجه‌ای ساده برای دیابت

معاون اداره کل تجهیزات و امور آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیماری دیابت به دلیل کمبود انرژی ایجاد می‌شود؛ باید برای به دست آوردن انرژی از مهندسی معکوس استفاده کنیم یعنی با اضافه کردن حرارت به آب و جوشاندنش به آن انرژی دهیم؛ حرارت آب یعنی آب به‌اضافه انرژی و این برای دیابتی‌ها مفید است، فقط باید توجه داشت که آب جوشیده دهان را نسوزاند؛ روایت داریم که خوردن چیزهای خیلی داغ کراهت دارد و باعث بیماری می‌شود.

در حال حاضر در فست‌فود فروشی‌ها، ساندویچ متری می‌فروشند و مواد اشتها‌آور به مواد غذایی می‌زنند به‌طوری‌که فرد سیر نمی‌شود؛ ابتدا ما را گوشت‌خوار کردند درحالی‌که ما در روایات داریم که باید گوشت کم خورده شود؛ تعدادی از یهودی‌ها محضر امام صادق(ع) رسیدند و گفتند در کتاب قرآن، آیات طبی زیادی پیدا نکردیم اما در تورات آیات طبی فراوان است و امام صادق(ع) فرمودند یک آیه در قرآن کریم است که تمام طب در آن خلاصه می‌شود و آن این آیه است که «کلوا و اشربوا و لاتسرفوا» است یعنی بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید و اگر ما طبق همین آیه عمل کنیم دیگر گرسنه‌ای در جامعه پیدا نمی‌شود.

در عصر حاضر تعادل نظام بشری با رفتاری ساده به‌هم‌خورده است چراکه تعداد زیادی انسان از پُرخوری می‌میرند و تعدادی هم از گرسنگی از بین می‌روند؛ اگر پرخورها کمتر غذا بخورند و حواسشان به همسایه‌ها و اطرافیانشان باشد، دیگر گرسنه‌ای وجود نخواهد داشت و بسیاری از بیماری‌ها که منشأ آن پرخوری است از بین خواهد رفت.

سخنرانی دکتر اکبری با همین جملات سخنرانی خود را به پایان برد و همایش وارد گود دیگری از برنامه‌های خود شد.

 

 

گزارشی خواندنی از یک درمان موفق

خانم فلاحی بر روی جایگاه حاضر و به روایت گری داستان دختر 17 ساله‌اش پرداخت؛ او با صدایی بریده‌بریده به شغل خود اشاره کرد و گفت: من فرهنگی هستم از زمان بروز علائم بیماری همش 12 روز طول کشید که دخترم با 28 کیلو افزایش کاذب وزن مواجه شد.

«لوپوس یک بیماری سیستم خود ایمنی است بدین معنی که سیستم ایمنی که باید از بدن علیه میکروب‌های خارجی دفاع کند سلول‌های خود را به‌غلط بیگانه تصور کرده و علیه آن‌ها وارد عمل می‌شود. روماتیسم مفصلی هم نوعی بیماری خود ایمنی است. علت این عملکرد معیوب سیستم ایمنی به‌درستی شناخته‌شده نیست ولی به نظر می‌رسد عواملی مانند بعضی عفونت‌ها، داروها یا تابش نور خورشید می‌تواند شروع این اختلال را تسهیل کند. تغییرات هورمونی بر روی این بیماری تأثیرگذار هستند و شاید به همین علت بیماری لوپوس در زنان شایع‌تر است.»

«قرص سلسپت؛ مایکوفنولیک اسید که با نام مایکوفنولات شناخته می‌شود یک داروی سرکوب‌کننده ایمنی برای جلوگیری از رد پیوند عضو است و این کار را با مهار آنزیم موردنیاز برای رشد سلول‌های T و سلول‌های B انجام می‌دهد. مایکوفنولات موفتیل برای پیشگیری از رد پیوند اعضا در بزرگ‌سالان و رد پیوند کلیه در کودکان بیش از ۲ سال مورداستفاده قرار می‌گیرد.»

روزی 36 عدد سلسپت لازم بود تا دخترم بتواند بر معیار علم پزشکی به روال درمان خود ادامه دهد؛ بر این اساس وقتی بیماری به اوج بحران خود رسید تمام پوست بدن دخترم ترک خورد و وضعیتی غیرقابل‌تحمل به وجود آمد از همه‌چیز و همه ناامید شده بودیم این در حالی بود که با پیشنهاد یکی از نزدیکان به یکی از اطباء شناخته‌شده علم طب اسلامی مراجعه کردم.

البته هدف از این مراجعه این بود که بتوانیم برای ترک پوست دخترم راه‌حلی پیداکرده این در حالی بود که پزشک با دیدن وضعیت دخترم به اصل بیماری پی برد.

او تنها راه‌حل ترک پوست را دفع بیماری می‌دانست و این بار نیز ناامیدی به من هجوم آورد.

در همین حال راه‌حل نهایی از سوی دکتر نسخه شد؛ اسپند معجونی که در منزل هر مؤمنی یافت می‌شود نسخه شفای دخترم بود.

تمام مصارف داروی دخترم به دستور پزشک طب اسلامی متوقف و دوره درمان اسلامی وی آغاز شد کمتر از سه طول کشید که بیش از 80 علائم سلامتی در دخترم ظاهر شد این در حالی بود که تحت نظر متخصصی که از ابتدا برای معالجه به او پناه برده بردیم همواره هر سه ماه یک‌بار از دخترم آزمایش گرفته می‌شد و هر آزمایش نسبت به قبلی پزشک را در تحیر فرومی‌برد.

بعد از یک سال دکتر معالج دخترم که تصور می‌کرد ما داروی نسخه شده او این نتایج را در آزمایش‌ها ایجاد کرده است متوجه شد که دخترم به‌طور کل داروی وی را مصرف نمی‌کند و با معالجه اسلامی بیماری خود به این نتیجه شگفت‌انگیز رسیده است.

دخترم بیش از یک سال است که ازدواج‌کرده و حالا فرزندی سالم و 5 ماه دارد.../837/ز۵۰۲/س

محمد جعفری

ارسال نظرات