۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۱۰۲۵۲
حجت‌الاسلام احمدی:

انتظارات رهبری از مسؤولان در زمینه اقتصاد، محقق نشده است

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر این که اقتصاد ایران به دور خود می‌چرخد، گفت: متأسفانه انتظاری که رهبر معظم انقلاب از مدیران و مسؤولان برای رفع نقایص اقتصادی کشور داشته‌اند تاکنون محقق نشده است.
اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام محسن احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو عمل به معارف دینی است، گفت: ورود به پایه‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند نگاه ویژه‌ای به مفاهیم آیات و روایات است.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر این که هر آنچه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیاز است اسلام به وضوح تشریح کرد‌ه است، اظهار داشت: دین مبین اسلام به مسائل اقتصادی بسیار حساس است، به همین علت آیات مختلفی در این باب وارد شده است.

وی با گلایه از بانکداری رایج در کشور، ابراز داشت: اقتصادی که امروزه دولتمردان با گذشت چهل سال از انقلاب از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنند، اقتصاد مقاومتی نیست چرا که اگر اقتصاد کشور مقاومتی بود، بانکداری ربوی در کشور وجود نداشت.

حجت الاسلام احمدی افزود: اگر به ظاهر در اقتصاد ایران توانسته‌ایم به موفقیت‌هایی دست یابیم به خاطر قوانین اقتصاد جهانی است که مورد نظر ما نیست، پول ربوی همچون خون آلوده به سرطانی است که هر روز در جامعه گسترش یافته و موجبات نارضایتی ملت بزرگ ایران را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به قرارداد نفتی ایران با شرکت توتال، خاطرنشان کرد:‌ قرارداد با سایر کشور‌های جهان امر خوبی است، اما لازم بود در سرمایه‌گذاری دقت می‌شد که آیا در کشور اولویت دیگری غیر از عقد قرار‌داد با شرکت توتال وجود نداشت؟

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر این که اقتصاد ایران به دور خود می‌چرخد، گفت: متأسفانه انتظاری که رهبر معظم انقلاب از مدیران و مسؤولان برای رفع نقایص اقتصادی کشور داشته‌اند تاکنون محقق نشده است./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات