۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۱۰۱۳۲
حجت الاسلام نعمتی مطرح کرد؛

حوزه آیت الله دامغانی همدان حائز کسب رتبه پنجم طرح تربیتی سفیران

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اجرای طرح اجرای برنامه شمیم احکام گفت: یکی از نیازهای فوری جوان طلبه یادگیری مسائل ضروری احکام و آموزش آن در کمترین زمان ممکن است به همین جهت طلاب عزیز این مدرسه در بین نماز مغرب و عشاء به این امر مهم می پردازند.
حوزه همدان

حجت الاسلام داود نعمتی، معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در همدان، با اشاره به فعالیت های تهذیبی حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره)، گفت: حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) شهر همدان از مدارس سفیران هدایت به شمار می رود که در سال تحصیلی گذشته توانسته است در برگزاری طرح تزبیتی ویژه حوزه های علمیه سفیران هدایت رتبه پنجم را در کشور کسب کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره)، گفت: اساتید این حوزه طبق برنامه ریزی قبلی در شروع هر کلاس به بررسی آیات و یا روایتی می پرداختند و همچنین مسابقه مقاله نویسی قرآنی در بین طلاب برگزار و به نفر برتر جایزه اهدا شده است.


                                                                                

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: درس اخلاق هر هفته دوشنبه ها به صورت ثابت با حضور آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی مدرس درس خارج فقه و اصول، آیت الله گنبدی از شاگردان علامه طباطبایی و حجج اسلام فاضلیان، شعبانی، عباسی، رسولی برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری سلسله نشست های طلبه و سیاست خبر داد و گفت: نشست های سیاسی از سوی حجت الاسلام  فلاح و حجت الاسلام یوسفی راستگو و دیگر اساتید برجسته شهر در زمینه سیاست نسبت به نیاز طلاب برگزار می شود.
 

                                                                                

وی ادامه داد: برای بهتر شدن نتیجه درس اخلاق در سطح مدرسه طلاب محترم باید دروس اخلاق را خلاصه برداری کنند و معاونت تهذیب بعد از بررسی نکته برداری طلاب به بهترین دست نوشته ها جایزه اهدا می شود.

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اهمیت مسأله روضه و ذکر توسل در زندگی طلبگی، بیان داشت: معاونت تهذیب حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) برای ایجاد روحیه معنوی در مدرسه برای طلاب مجرد و متأهل به صورت جداگانه برنامه هیأت و ذکر توسل را برنامه ریزی کرده است.


                                                                                 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی انجام اعمال خیر در بین طلاب، ابراز داشت: مسأله فرهنگ سازی انجام اعمال فردی در بین طلاب از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو برای طلاب برنامه های قرائت قرآن، بیان فضایل و مناقب اهل بیت(ع) و بیان سیره علمای سلف را همه روزه داشته ایم.

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) از برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی ورزش خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی منازل الاخره و خطبه متقین و دیگر کتب و همچنین مسابقه حفظ سوره واقعه و یس و مسابقات ورزشی فوتسال، دارت، فوتبال دستی و تنیس را برای طلاب مدرسه برگزار کرده ایم.
 

                                                                 

وی در ادامه افزود: جلسات ساعت فکر به صورت هفته ای یک جلسه با حضور اساتید حوزه طبق موضوعات طرح تربیتی ارائه شده از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار می شود و همچنین حلقه های تربیتی با تشکیل 3 گروه در طلاب سال اول و دو گروه در طلاب سال دوم برگزار می شود.

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اهمیت فضاسازی مناسب محیط آموزشی، ابراز داشت: مسأله فضاسازی معنوی در محیط خوابگاهی و به ویژه در محیط آموزشی مدارس علمیه نقش بسزایی در علم آموزی طلاب دارد.

وی ادامه داد: سعی شده در مدرسه آیت الله دامغانی طوری فضاسازی شود که فرهنگ شهادت و ایثار در روحیه طلاب تداعی شود که می توان در این مسأله به ایجاد یادمان شهدا در ورودی مدرسه و تابلو اعلانات سنگر انقلاب اشاره کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) با اشاره به مسأله ترویج فرهنگ حق گویی و انتقاد پذیری، گفت: طلبه به تعبد و تعقل نیاز اساسی دارد ، هم باید متعبد باشد هم آگاه به مسائل و جسور، جلسه پرسش و پاسخ ،انتقاد و پیشنهاد کتبی و شفاهی، در موضوعات مختلف و در فضایی دوستانه بسیاری از این نیازها را پوشش می دهد و طلاب را درگیر مسایل مدرسه و آگاه به مشکلات و نقاط قوت و ضعف پرورش می دهد، از این رو حوزه علمیه سفیران هدایت همدان در هرم ترم دو جلسه در ابتدا و انتهای ترم تشکیل داده و از نظرات و نکات طلاب استفاده می کند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح اجرای برنامه شمیم احکام،گفت: یکی از نیازهای فوری جوان طلبه یادگیری مسائل ضروری احکام و آموزش آن در کمترین زمان ممکن است، به همین جهت طلاب عزیز این مدرسه در بین نماز مغرب و عشاء به این امر مهم می پردازند./۹۷۹/
۳۰۲/ب2

ارسال نظرات