۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۱۰۰۶۹
با حضور ۳۵ متقاضی صورت گرفت؛

ارزيابی علمی و مهارتی داوطلبان تدريس در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارزيابی علمی و مهارتی ۳۵ داوطلب تدريس در مدارس علمیه خواهران این استان برگزار شد.
حوزه های علمیه خواهران

خانم طاهره اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به ارزيابی علمی و مهارتی داوطلبان تدريس در مدارس علمیه خواهران این استان اشاره کرد و افزود: این ارزیابی با حضور اساتید ارزیاب از 10 تا 15 تیرماه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این ارزیابی به منظور شناسایی و جذب متقاضیان واجد صلاحیت و توانمندی تدریس در مدارس علمیه خواهران استان در مقطع عمومی و در راستای تکمیل کادر علمی مدارس علمیه خواهران صورت گرفت.

اکبری با تأکید بر اینکه این ارزیابی پس از بررسی احراز نیاز مدارس علمیه خواهران استان در زمینه معرفی متقاضیان تدریس، مطابق با شرایط مندرج در بخشنامه جذب و گزینش اساتید صورت گرفت، ابراز کرد: معاونت آموزش مدیریت حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری در بازه تعیین شده توانست اقدام به ارزیابی 35 نفر از متقاضیان تدریس در گرایشهای تفسیر و علوم قرآن، فقه واصول، ادبیات عرب، اخلاق، عقاید و کلام، منطق و فلسفه، حقوق و سیاست و تاریخ کند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این دوره از ارزیابی افزون بر صلاحیتهای عمومی، علمی و مهارتی واجدین شرایط، شاخصهای اخلاقی و تربیتی نیز مورد بررسی ویژه  قرار گرفته است، افزود: انشالله پس از درج امتیازات در سامانه اساتید و تأیید نهایی از سوی مرکز مدیریت متقاضیانی که امتیاز لازم را کسب کرده اند، می توانند در مدارس علمیه خواهران این استان مشغول به تدریس شوند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: به لطف الهی در این استان، شاخص تأمین استاد مدارس علمیه خواهران جزء رتبه های برتر کشوری است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه برای مقطع سطح عمومی مدارس علمیه خواهران استان صرفا از اساتید خواهر استفاده می شود، گفت: به حمدالله با وجود مرکز تخصصی معصومیه در سطح سه، با مشکل تأمین استاد برای مقطع عمومی در استان نداریم.

اکبری در پایان با تأکید بر اینکه کیفیت در مباحث آموزشی و پژوهشی مورد تأکید مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان است، تصریح کرد: برنامه‌ ریزی ها به گونه ای است که طلاب با بنیه علمی قوی خود را برای حضور در عرصه های آموزشی و پژوهشی در آینده آماده کنند، ضمن اینکه تأکید بر پژوهشهای کاربردی و علمی همواره مدنظر است./302/9457/ب1

ارسال نظرات