۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۰۹۹۹۶
در برنامه آفتاب شرقی مطرح شد؛

الگوی قرآنی خانواده، خانواده پرجمعیت است

استاد حوزه و دانشگاه در توضیح نگاه قرآن به کوچک کردن خانواده، تاکید خداوند به صله رحم را متذکر شد و گفت: زندگی های جمعی موفق تر است و روایات های زیادی وجود دارد که انسان را از تنهایی و تک زیستی منع کرده است
حاج عبدالباقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم حاج عبدالباقی، کارشناس مذهبی رسانه ملی امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با اشاره به سبک زندگی قرآنی گفت: اولین مقدمه برای داشتن یک سبک زندگی قرآنی رجوع به قرآن و فهم آیات قرآن کریم و عمل به آن است.

وی افزود: اگر می خواهیم که نسبت به آیات قرآن کریم فهم عمیقی داشته باشیم باید زبان عربی را  فرا گرفته و باید دقت کنیم که یادگیری زبان قرآن و ارتباط مستقیم با آن، فهم انسان را از آیات قرآن کریم چندین برابر می کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تأکید بر این که در قرآن کریم هیچ چیز به اندازه خانواده و تشکیل خانواده ارزشمند نیست، تصریح کرد: در قرآن کریم واژه بیت 70 مربته به کار رفته و تکرار شده است که دقیقا این هفتاد بار با تاکید خداوند بر اقامه نماز در قرآن برابری می کند.

حاج عبدالباقی با اشاره به آیه ای در سوره نَمل اظهار کرد: خداوند خانه های ما را در قرآن سَکَن نامیده که این از دو جهت معنا پیدا می کند، یکی به معنای سکونت و اقامت گزیدن و دیگری به معنای آرامش و امنیت یافتن است.

استاد حوزه و دانشگاه در توضیح نگاه قرآن به کوچک کردن خانواده، تاکید خداوند به صله رحم را خاطر نشان کرد و گفت: زندگی های جمعی موفق تر است و روایات های زیادی وجود دارد که انسان را از تنهایی و تک زیستی منع کرده است.

حاج عبدالباقی با بیان اینکه عده ای تصور می کنند که خانواده پر جمعیت مخل آرامش و امنیت خانواده در ابعاد مختلف است، گفت: این موضوع به دلیل ضعف ایمان انسان نسبت به خداوند است زیرا اگر در یک خانواده فرزندان به خوبی تربیت شوند باز با وجود فرزندان زیاد آرامش در آن خانواده برقرار خواهد شد و از نظر امنیت مالی و روانی باید تأکید کرد که این خداوند است که رازق است نه انسان و دقت به این نکته در فرزند آوری و تشکیل خانواده ضروری است.

وی افزود: آرامش در محیط خانه با بندگی خدا اتفاق می افتد؛ در خانه ای که اعضای خانواده تنها برای رسیدن به منافع شخصی و مادیات فعالیت می کنند آن خانواده نمی تواند از نظر قرآن کریم خانواده ای موفق شد زیرا قرآن سعادت را در عبد بودن می دانه نه ثورت و از ثروت تنها به عنوان یک وسیله یاد می کند.

استاد علوم قرآن با نقد معماری مدرن در ساخت و ساز خانه ها یکی از بهترین راه های درمان مشکل بلند مرتبه سازی را تعاون خانواده ها برای ساخت خانه هایی دانست که از آن طریق هم امکان بازی بچه ها و هم نظارت خانواده ها فراهم شود.

حاج عبدالباقی یادآور شد: حل مشکلات این چنینی در ساخت و سازها در جامعه اسلامی مستلزم یک وفاق عمومی و ملی برای تحقق ساخت های اسلامی در سطح کشور است/968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات