۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۹۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت افزایی در صدر فعالیت های رسا قرار گیرد

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: امروزه بصیرت افزایی در میان طلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید درصدر فعالیت های خبرگزاری رسا قرار گیرد.
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی

حجت  الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر و تشکر از عملکرد خبرگزاری رسا ابرازکرد: عملکرد خبرگزاری رسا در عرصه اطلاع رسانی به ویژه در دوران انتخابات ریاست جمهوری قابل تقدیر و تشکر است گرچه نیاز است در برخی موارد به صورت بهتری عمل کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: به روز کردن اخبار، افزایش سرعت در اطلاع رسانی، توسعه فعالیت ها و ایجاد تنوع در مصاحبه شونده ها و کارشناسان از جمله مواردی است که خبرگزاری رسا باید در برنامه های خود به آنها توجه کند.

وی ادامه داد: همچنین انتخاب افراد مصاحبه شونده براساس تخصص از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود به عنوان مثال در عاشورا یا اربعین با متخصصین در این زمینه ارتباط برقرار کند تا موجب زمینه سازی و آمادگی ذهنی در افراد گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سلمیانی با تأکید بر این که امروزه رسانه دارای پیچیدگی فراوانی است، اظهارکرد: امروزه رسانه به ویژه شبکه های ماهواره ای از پیچیدگی های فراوانی برخوردار است چنانچه در دوران انتخابات شبکه های ماهواره ای خارجی، حالت خنثی سازی در جامعه ایجاد کردند که خبرگزاری رسا باید این گونه جریان سازی ها را بررسی و با آنها مقابله کند.

عضو تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروزه بصیرت افزایی در حوزه علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است چنانچه متأسفانه برخی از طلاب به دلیل سن کم نسبت به برخی مسائل انقلاب از حساسیت خاصی برخوردار نیستند یا حتی ممکن است گرفتار برخی گروه های کاذب شوند که باید از آنها حفاظت کرد.

وی ادامه داد: این انقلاب با محوریت ولایت فقیه ایجاد شده است و در صورتی که در همین مسیر حرکت کند به اهداف خود دست پیدا خواهد کرد و در صورت انحراف از این مسیر آسیب های فراوانی به نظام خواهد رسید؛ از سوی دیگر طلاب حوز ه علمیه مورد توجه مردم قرار دارند بنابراین در صورت صحیح نبودن مبانی فکری آنها موجب نگرانی افراد انقلابی و تقویت روحیه دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلمیانی افزود: به طور کلی در صورتی که مبانی فکری و انقلابی طلاب صحیح نباشد جامعه نیز منحرف خواهد شد که خبرگزاری رسا می تواند از چنین مواردی جلوگیری و خوراک علمی، انقلابی و بصیرتی طلاب را تأمین کند بنابراین بصیرت افزایی باید در اولویت این خبرگزاری باشد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات