۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۹۹۱۴

پیش بینی ثبت و صدور مجوز ۳۲ موکب استان بوشهر در ایام اربعین حسینی

مسؤول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان بوشهر از ساماندهی و پیش بینی ثبت و صدور مجوز ۳۲ موکب درون و برون مرزی به همت ستاد استان بوشهر در ایام اربعین حسینی سال ۹۶ خبر داد.
اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالرضا مطاف امروز در جمع خبرنگاران از ساماندهی و پیش بینی ثبت و صدور مجوز 32 موکب درون و برون مرزی به همت ستاد استان بوشهر در ایام اربعین حسینی سال 96 خبر داد و گفت: این موکب های استان بوشهر به صورت مردمی و خود جوش و تحت اشراف ستاد بازسازي عتبات عاليات برپا خواهند شد.

مسؤول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان بوشهر با بیان اینکه ساماندهي 27 موكب خودجوش مردمي در مسيرهاي كربلا و نجف اشرف دایر می شود افزود: از این تعداد پنج موكب مرز شلمچه خرمشهر، 12 موكب مسير نجف به كربلا و نیز 10 موكب مستقر در كربلا است همچنين در حال رايزني هستیم تا بتوانیم در نجف اشرف هم محلی برای اسکان زائران ایرانی در قالب موکب مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی سال گذشته تعداد 750 نفر خدام بوشهري به كشور عراق اعزام شدند گفت: این تعداد افراد از خادمان اعم از مرد و زن از استان بوشهر به صورت افتخاری به 15 موكب مستقر در كشور عراق به منظور انجام خدمات و انجام برنامه هاي فرهنگي خدمات ارائه دادند.

مسؤول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان بوشهر افزود: همچنین در سال گذشته تعداد 15 موكب برون مرز مسير كربلا و نجف اشرف و سه موكب درون مرز در موكب هاي اوقاف بوشهر، سپاه امام صادق (ع) و ستاد بازسازي عتبات عاليات قريب به 50 هزار نفر روزانه در سه وعده پذيرايي انجام شد.

مطاف به استقرار 12 موكب جاده اي در پنج جهت جغرافيايي استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تعداد 12 موکب در راستای پشتیبانی جاده ای از سوی ستاد بازسازي عتبات استان بوشهر براي اربعين امسال ساماندهی خواهند شد و در مناطق مختلف استان مستقر می شوند./204/833/ب1

 

ارسال نظرات