۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۸۱۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

قرار گرفتن در اردوگاه نفاق مهمترین خطر امروز کشور است

امام جمعه شهرکرد گفت: آنهایی تشکیل جلسه می دهند و برنامه ریزی می کنند تا مثلا جایگاه ولایت را تضعیف کنند بدانند مردم و تبعیت کنندگان از ولی زمان بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه در توصیه به تقوا معمولا دغدغه هایی مطرح می شد، اظهار کرد: یک دغدغه که به طور مستمر باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد این است که دارای موضع درست باشیم.

وی با تأکید بر اینکه موضع گیری درست سبب عاقبت بخیری انسان می شود، ابراز کرد: به یقین آدمی که بی موضع باشد و هر جا منفعت اقتضا کرد آنجا برود و راه درست را نشناخته باشد رستگار نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام قرار گرفتن در اردوگاه نفاق را مهمترین خطر امروز کشور بیان کرد و افزود: انسان به راحتی می تواند مرزبندی خود با استکبار و دشمن را حفظ کند چراکه ماهیتی مشخص دارند اما مرزبندی با نفاق بسیار سخت است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه هنر انسان مؤمن این است که در درون کشور و نظام اسلامی با نفاق مرز بندی کند، گفت: انسان باید ولی زمانه اش را به خوبی بشناسد و در اردوگاه ولی زمانه خود قرار بگیرد و ولی زمان را تقویت کند و این راه را محکم برود که این همان مضون و مفهوم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه برخی ها در تلاش هستند تا صداهای همراه با ولی را یا ساکت و یا بی اعتبار کنند، اظهار کرد: همه باید بدانند کسانی که در خط ولایت قرار دارند با بصیرت و استقامت و محکم این راه را ادامه خواهند داد و کسی نمی تواند صدای آنها را ساکت کند، همانطور که در مقابل ساواک و طاغوت ایستادند و از ولایت حمایت کردند، امروز نیز خواهند ایستاد چراکه این مسیر را حق و منتهی به بهشت می دانند.

وی با تأکید بر اینکه صدای ولایت مدارانه در کشور خفه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: آنهایی که در این استان تشکیل جلسه می دهند و یرنامه ریزی می کنند تا مثلا جایگاه ولایت را تضعیف کنند بدانند مردم و تبعیت کنندگان از ولی زمان بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در محضر خداوند متعال تا آخر ایستاده ایم و شک و تردید به دل راه نخواهیم داد، گفت: به لطف الهی از آن چه که باید بگوییم و تببین کنیم عبور نخواهیم کرد؛ اگر باید از سند سراسر انحراف 2030 بگوییم و تبیین کنیم و به جامعه بفهمانیم که در این سند چه نقشه هایی برای تهی کردن ماهیت نظام کشیده شده است، با همه توان خواهیم گفت و از هیچ چیز ابایی نداریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در برابر نفوذ و راه های ورود بیگانه به کشور خواهیم ایستاد همانطور که رهبر عزیزمان ایستاده است، افزود: همه بدانند در این راه کوتاه نخواهیم آمد و هر آنچه وظیفه باشد به خوبی انجام خواهیم داد؛ البته می دانیم که هجمه های این راه نیز بسیار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی ها به دروغ ولایت ولایت می کنند و می گویند ما تابع ولایت هستیم اما واقعیت چیز دیگری است، تصریح کرد: جامعه اهل بصیرت است؛ مردم به خوبی می دانند آنهایی که دروغ می گویند و آنهایی که صداقت دارند در این راه چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی در این استان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: مردم استان با حضور پرشور در این مراسم باشکوه نشان دادند که به حق عالم پرور و مرجع پرور هستند و قدر بزرگان خود را می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام از تشکیل دبیرخانه دائمی فقه و فقاهت در این استان خبر داد و ابراز کرد: ان شاءالله سال آینده در این هفته افزون بر فعالیتهای استانی، کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی را در قم و با حضور شخصیتهای بزرگ دینی برگزار خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید بدانند استان چهارمحال و بختیاری چه چهره های بزرگی داشته است، اظهار کرد: متأسفانه تا کنون مفاخر این استان معرفی نشده اند و گمنام مانده اند؛ باید معرفی مفاخر استان را وظیفه خود بدانیم و در این عرصه با همه توان وارد میدان عمل شویم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به 12 تیرماه سالروز حمله ددمنشانه آمریکای جنایت کار به هواپیماهای مسافربری ایران در خلیج فارس و شهادت 298 نفر مسافر مظلوم آن هواپیما اشاره کرد و گفت: متأسفانه آمریکای جنایتکار با وقاحت و پررویی تمام به فرماندهی آن ناو مدال افتخار می دهد و این چهره واقعی آمریکا است؛ همه بدانند چهره آن روز و چهره امروز و چهره هر دولتی که در آمریکا سرکار آمده این بوده و فرقی نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: مسأله عفاف و حجاب به امروز و دیروز بر نمی گردد بلکه فرهنگ اسلامی ما است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب یک آرمان مهم انسانی و اسلامی است، افزود: عفاف و حجاب تنها ویژه بانوان نیست؛ نباید عفاف و حجاب را تنها در چادر جستجو کنیم، چادر یک مصداق است، باید همه اعمال انسان همراه با عفت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به راهپیمایی و تجمع بزرگ مردم در صیانت از حریم خانواده در هفته پیش رو در سراسر این استان اشاره کرد و گفت: روز چهارشنبه هفته جاری، روز فریاد و مطالبه گری در مورد حجاب و عفاف از سوی مردم است؛ همه باید بیایند و مسلمان بودن خود را فریاد بزنند./۲۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات