۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۰۹۸۱۱
آیت الله شاهچراغی:

معنای آتش به اختیار دوری از بی‌تفاوتی اجتماعی نسبت به رواج منکرات است

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید حامی آمران به معروف و ناهیان منکر باشد، گفت: معنای آتش به اختیار همین فریضه امر به معروف و دوری از بی‌تفاوتی اجتماعی نسبت به رواج منکرات است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه به میزبانی مصلای نیمه کاره شهر سمنان ضمن تاکید بر هموار شدن اجرای امر الهی با بیان اینکه همه مردم و آحاد مختلف جامعه نسبت به پدیده امر به معروف و نهی از منکر مسؤول هستند، گفت: دعوت به نیکی ها و بازداشتن از منکرات تنها وظیفه دولت نیست بلکه باید همه مردم نسبت به آن حساس باشند و در ترویج این امر مهم پیش قدم شوند که باید گفت قوه قضائیه بهترین حامی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه دولت روی خوش چندانی به اجرای اصل هشتم قانون نشان نمی دهد، افزود: اصل هشتم قانون اساسی یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر و باید اجرایی شود که دولت با تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی موافقت نکرد در نهایت رییس مجلس با وجود عدم تمکین این اصل از سوی دولت آن را ابلاغ کرد.

امام جمعه سمنان بابیان اینکه ولایتمداری و مرگ در راه ولایت حیات معنوی دیگر است، ابراز داشت: حرکت در راه ولایت موجب جلب رضایت خداوند متعال خواهد شد از این رو یکی از توشه های این سفر علم همراه با عمل است که انسان را در خدمت خدا و مردم یاری می کند و هر چه بیشتر در راه تحصیل تقوا گام برداریم به پله های ولایت نزدیک تر می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه تصریح کرد: زمانی اخلاق مداری و اجرای عدالت در صدر کار دستگاه قضائی قرار گرفت اعتماد عمومی به‌نظام و دولت و دستگاه قضائی افزایش خواهد یافت از این رو با توجه به اینکه این نهاد در راستای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان فعالیت دارد لذا باید در مقوله عدالت تمام تلاش و همت خود را به کار گیرد تا حقوق مردم رعایت شود.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام یک دین همه‌جانبه و کامل است که برای تمامی اجزای زندگی برنامه عملی دارد از این رو اگر ژرف بنگریم در پس احکام اجتماعی و عبادی اسلام  ناگفته های بسیاری وجود دارد که برای ترویج دین مبین اسلام باید آن‌ها را تبیین کنیم./۱۰۱/۹۷۷/ب۱

ارسال نظرات