۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۰۹۷۹۴
حجت الاسلام شکوری:

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه قوه قضائیه است

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از وظایف قوه قضائیه است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت: در روایات اهل بیت(ع) راستگویی، غیبت نکردن، تهمت نزدن، خیرخواهی دیگران، خوش برخوردی با مردم، باتقوا و پرهیزکار بودن از ویژگی و خصوصیاتی مطرح شده برای شیعیان و پیروان آنان است.

جامعیت و جهانشمولی از ویژگی های برجسته اسلام است
خطیب جمعه خوی با پرداختن به موضوع اسلام از دیدگاه قرآن و سنت گفت: وعده غلبه اسلام بر تمامی ادیان و حاکمیت پیدا کردن آن، تبیین ارکان اسلام از قبیل ایمان به خدا، ایمان به پیامبر، ایمان به آخرت، دستور جنگیدن با سران کفار در صورت عهدشکنی و توهین به مقدسات دینی، تبیین ضرورت فراگیری معارف دینی و تبلیغ آن موضوعات و عناوین متعددی در زمینه دین مقدس اسلام در آیات قرآن کریم است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با برشمردن ویژگی های برجسته دین اسلام اظهار داشت: برخورداری از اعتدال با توجه به مادیات و معنویات، جامعیت و پاسخگویی به همه نیازهای هدایتی بشر، جاودانگی معارف دین مقدس اسلام، گسترش و جهان شمولی قوانین و مقررات اسلام، معرفی اسلام به عنوان خاتم ادیان و تنها دین مورد قبول خدا، سهولت و آسان بودن احکام و معارف اسلام، فطری و هماهنگ بودن با سرشت انسانها و کامل و مورد رضایت خداوند بودن از جمله ویژگی ها و خصوصیات برجسته دین اسلام است.

گرامی داشت دانشمندان پاسداری از ارزشهاست
مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بروجردی، رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی، رحلت شیخ بهایی و شهادت حضرت حمزه در جنگ احد اظهار داشت: ضرورت دارد زندگی پر از پند و آموزه های دینی شخصیت های برجسته اسلامی گرامی داشته شود چون گرامیداشت جایگاه و شخصیت این بزرگواران عین گرامیداشت آموزه و ارزشهای دینی است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی با اشاره به 16 تیرماه روز مالیات، به نقش اساسی پرداخت مالیات در اصلاح امورات جامعه پرداخت.

نقش مرجعیت و بسیج مردمی عراق در سقوط داعش
حجت الاسلام شکوری با اشاره به سقوط داعش در کشور عراق پس از 3 سال جنایت و قتل و غارت مردم و آواره ساختن هزاران نفر از شهر و خانه خود اظهار داشت: این پیروزی یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای عراقیان محسوب می شود که حـامیان داعـش یعنی آمـریکا، عربسـتان سعـودی، رژیم جعلی اسرائیل و سایر هم پیمانان مرتجع آنان را رسوا کرد.

وی با بیان اینکه اراده ملت عراق و حمایت مراجع و حوزه علمیه نجف از حکومت و ارتـش و بسیـج مـردمی نقـش اسـاسی در این پیـروزی داشـت، خاطرنشان کرد: سازماندهی بسیج مردمی در عراق و کمک همسایگان بویژه جمهوری اسلامی از مـقاومت عـراق یـکی دیـگر از عـوامل این پیـروزی بود.

بعضی ها امر به معروف را جزء اصول قانون اساسی نمی دانند
خطیب جمعه خوی با اشاره به مواضع و هشدارهای ولی امر مسلمین در ملاقات با مسؤولان قوه قضاییه گفت: ولی امر مسلمین حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد تأکید قرار داده و افزودند: «برخی مکرر می گویند بعضی از اصول قانون اساسی معطل مانده است اما گویا آنها اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است جزء اصول قانون اساسی نمی دانند و به این امر واجب توجه نمی کنند.»

وی تصریح کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از وظایف قوه قضائیه است./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات