۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۰۹۶۸۷
آیت الله دری نجف آبادی:

دریافت بهره از سوی بانک ها خلاف موازین اسلامی است

امام جمعه اراک با بیان اینکه دریافت بهره های ۲۵ درصدی از سوی بانک ها خلاف موازین اسلامی است، گفت: دریافت بهره های بالا و همچنین جریمه های دیرکرد از سوی بانک ها سبب توسعه اقتصادی کشور نمی شود.
آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، بیان داشت: دریافت بهره های 25 درصدی از سوی بانک ها خلاف موازین دین مبین اسلام است.

ضرورت تذکر به بانک ها به سبب دریافت بالای سودهای بانکی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دریافت بهره های بالا و همچنین جریمه های دیرکرد از سوی بانک ها سبب توسعه اقتصادی کشور نمی شود، افزود: این شرایط روز به روز مسائل اقتصادی و صنعتی کشور را بدتر از گذشته خواهد کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به تذکر به بانک ها به سبب دریافت بالای سودهای بانکی، اظهار داشت: با وجود اینکه همه مراجع تقلید نسبت به این مهم به بانک ها تذکر داده اند اما همچنان به فعالیت غیر اصولی خود ادامه می دهند.

ایران اسلامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بسیح شده است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: سربلندی و موفقیت دولت یازدهم در طرح های اقتصادی در گرو اصلاح امور بانکی است و دولت باید ابتدا برای این مهم چاره اندیشی کند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز شاهدیم ایران اسلامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج و یکصدا شده اند، افزود: بانک ها شرط نقش آفرینی در این مهم را سودآوری برای موسسات خود می دانند که با این رویه کارها با کندی پیش خواهند رفت.

واگذاری های اصل 44 یکی از مشکلات صنایع کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به مشکلات صنایع استان مرکزی، گفت: شرکت صنعتی هپکو اراک که در مدت زمانی نه چندان دور تنها تولید کننده ماشین آلات راه سازی در خاورمیانه بود به دلیل واگذاری غیر کارشناسی در گذشته در شرایط فعلی مشکل دارد و معوقات کارکنان آن بر دوش دولت افتاده است.

آیت الله دری نجف آبادی ابراز داشت: واگذاری های اصل 44 یکی از مشکلات صنایع کشور و استان مرکزی است و باید در جهت موفقیت، واگذاری ها بر اساس قوانین جهانی با حداقل قیمت اما با در نظر گرفتن اهلیت متقاضیان واگذار شود.

شایان ذکر است، شرکت در نشست شورای اداری، دیدار با سمن ها و رؤسای هیات های ورزشی و بازدید از چند طرح نیمه تمام ورزشی در شهرستان اراک از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به اراک بود.

گفتنی است، وزیر ورزش و جوانان در دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی به ارائه گزارش از روند فعالیت‌های دولت در حوزه های مختلف به ویژه ورزش و جوانان پرداخت./202/842/ب1

ارسال نظرات