۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۰۹۵۳۵
امام جمعه شهرکرد:

امر به معروف و نهی از منکر نشانه پیوند جامعه ایمانی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشانه پیوند جامعه ایمانی است، گفت: وظیفه هر مؤمنی این است که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساس باشد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه، 14 تیرماه، در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه از منظر قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی مسلمانان است، تصریح کرد: به یقین لازمه ایمان، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشانه پیوند جامعه ایمانی است، خاطرنشان کرد: وظیفه هر مؤمنی این است که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساس باشد چراکه همه عبادتها در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه وقتی در نظام اسلامی حکومت اسلامی برپا است، باید همه عوامل حکومت مورد امر و نهی قرار گیرند، تصریح کرد: امر و نهی مردم به دولت برای آن است که کارگزاران از رسالت خود غافل نشوند و با انگیزه وارد میدان عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و در برخی از ادارات نامطلوب است، اظهار کرد: بحث حجاب و عفاف یکی از موضوعات مهم امروز کشور است که باید در دستور ستاد احیای امر به معروف قرار گیرد.

وی توجه به فضای مجازی را یکی دیگر از اولویت های ستاد احیای امر به معروف استان بیان کرد و گفت: باید یکی از دستگاه های دولتی متولی بحث فضای مجازی بشود و در این بین سایر دستگاه های اجرایی نیز یاری گر آن باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید نشست ها خروجی مطلوب داشته باشد، ابراز کرد: ارائه گزارش ها نباید برای توجیه گذشته باشد بلکه باید آینده را تأمین کند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر در متن جامعه زنده شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه مناطق گردشگری استان به حال خود رها هستند؛ باید در این مناطق کار فرهنگی به معنای واقعی صورت گیرد و نمایشگاه هایی با محتوای دینی در این مناطق برگزار شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری نماز جماعت در مراکز تفریحی و گردشگری باید جزء اولویت متولیان امور فرهنگی قرار گیرد، افزود: بابد آمران به معروف و ناهیان از منکر در مراکز تفریحی استان فعال شوند تا بتوانیم فضای این مراکز را در دست بگیریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه فضای جامعه به هیچ عنوان مطلوب و اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم فضای جامعه از دستمان خارج شود، باید همه توان خود را به میدان بیاوریم و از همه ظرفیت ها در راستای اسلامی کردن جامعه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی در شهرکرد، ابراز کرد: برگزاری این همایش یکی از معروفات مهم جامعه است که باید مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد چرا که این عالم وارسته الگویی تمام عیار هم در زمینه فقه، هم در زمینه عرفان و هم در زمینه امور اجتماعی است./9457/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات