۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۹۴۱۱
با مشارکت ۳۴ روحانی مبلغ؛

طرح نشاط معنوی در ۴۲ امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تابستان امسال طرح نشاط معنوی در ۴۲ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان با مشارکت ۳۴ روحانی مبلغ بومی و اعزامی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی طرح نشاط معنوی، از برگزاری این طرح در 42 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح ملی مزبور از هفدهم تیرماه تا بیست و ششم مردادماه با مشارکت و محوریت روحانیان مبلغ بومی و اعزامی برگزار می‌شود، ادامه داد: در ایام تعطیلات تابستانی امسال و در قالب طرح نشاط معنوی 34 روحانی مبلغ به امامزاده‌های استان اعزام شده‌اند که از این تعداد 23 روحانی غیربومی و 11 روحانی بومی استان هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار نفر در گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشگاهی در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه استان شرکت کنند.

وی اضافه کرد: طرح نشاط معنوی تابستانی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد برگزاری کلاس‌های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، اجرای برنامه‌های ورزشی و اعتقادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای فرهنگی از یک امامزاده به امامزاده دیگر، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی را برخی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده‌های خراسان شمالی برشمرد.

وی افزود: در طرح نشاط معنوی امامزاده‌های خراسان شمالی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی در زمینه‌های آموزش احکام، قرائت قرآن کریم، برنامه‌های ورزشی و غیره برای نوجوانان، جوانان و دانش آموزان پیش‌بینی شده و اکنون در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، حرم مطهر امامزاده‌های حمزه رضا(ع) در شیروان، سید جعفر(ع) سیاهدشت و محمد(ع) روستای چوکانلو در شهرستان فاروج، امامزاده سید جعفر(ع) در اسفراین و فخرالدین(ع) ایور و زین‌العابدین(ع) سنخواست در شهرستان‌های گرمه و جاجرم را برخی از امامزاده‌های شاخص میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی در استان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت‌های در نظر گرفته شده بر اساس نیاز سنی شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود، گفت: قرار است برنامه‌های ارائه شده برای دانش‌آموزان بر اساس نیاز سنی در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان ارائه شود تا دانش‌آموزان استفاده صحیحی از برنامه‌ها ببرند.

وی اظهار داشت: برپایی کلاس‌های اوقات فراغت، خیمه‌های معرفت، حفظ سوره واقعه و اعزام به اردوهای زیارتی و تفریحی به‌منظور آشنایی با بقاع متبرکه استان در قالب طرح نشاط معنوی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هدف از اجرای این طرح را استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان برشمرد و گفت: این طرح از هفدهم تیرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا بیست و ششم مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی یادآور شد: تابستان سال گذشته طرح نشاط معنوی در 37 امامزاده شاخص استان با شرکت بیش از 3 هزار نفر برگزار شد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات