۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۰۹۰۸۴
در حرم رضوی؛

مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان برگزار می شود

مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور درحرم رضوی برگزار می شود.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی مهدوی خواه، معاون قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز 13 تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه های تابستانی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با محوریت مسابقات و جشنواره های کشوری قرآنی و فرهنگی هنری گفت: دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات در روز چهارشنبه 14 تیر و شنبه 17 تیرماه در حرم رضوی خبرداد و گفت: در چهار روز برگزاری این مسابقات 300 نفر متسابق با هم به رقابت می پردازند.

مهدوی خواه با بیان اینکه در روز چهارشنبه 15 تیرماه اجرای مسابقات در رشته های نهج البلاغه و حفظ در محل مسابقات برگزار می شود، اظهار کرد: رشته احکام و قرائت ویژه برادران و خواهران از جمله دیگر برنامه ها در این روز است.

معاون قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری ادامه مسابقات در روز جمعه 16 تیرماه خبرداد و گفت: در رشته های نهج البلاغه، حفظ، رشته احکام و قرائت ویژه برادران و خواهران این مسابقات ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه برنامه های این مسابقات در قالب دوره دوم برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: در کمیته فرهنگی، برنامه های که فرهنگیان مطالبه داشته اند به صورت فوق برنامه و فرهنگی برنامه ریزی شده است.

مهدوی خواه درادامه درباره برنامه های جانبی دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور گفت: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی در روز جمعه 16 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم رضوی برگزار می شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بازدید از موزه ها و کتابخانه های تخصصی قرآن حرم مطهر و نمایشگاه کبوترانه حرم از جمله دیگر برنامه های جنبی این مسابقات چهار روزه است./202/934/ب1

 

ارسال نظرات