۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۰۹۰۳۲

آیت الله کعبی خواستار قیام مسلمانان علیه آل‎سعود شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه مسلمان باید با اتحاد، آگاهی و احساس مسؤولیت در مقابل دشمنان اسلام و امت اسلامی یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود این خائنان به امت اسلامی و آرمان فلسطین، قیام کنند.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با جمعی از عشائر و شیوخ عراق، پیروزی‎های اخیر مجاهدان این کشور بر جریان تروریستی داعش در استان موصل را تبریک گفت و اظهار داشت: همبستگی داخلی بین طوائف و اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی، اطاعت از مرجعیت و پاسخ چشمگیر به فتوای جهاد کفایی، تقدیم خون مقدش شهدا در راه خداوند متعال، ایستادگی شجاعانه در برابر داعش، حمایت جمهوری اسلامی ایران در راس آن حضرت آیت الله خامنه‎ای و مستشاران نظامی تحت فرماندهي سردار رشيد اسلام  حاج قاسم سلیمانی از عوامل پیروزی مقابل این جريان تروریستی است.

وی مرجعیت را عامل اعتلای مسلمانان دانست و افزود: حضرت آیت الله سیستانی زمانی فتوای جهاد کفایی را صادر کرد که استان موصل از سوی داعش اشغال شده بود و این مساله بدان معناست که این مرجع فتوا را در جهت مصالح عراق، مسلمانان، اقوام و طوائف مختلف صادر کرده است و مردم این کشور با حضور داوطلبانه در گردان‎های بسیج مردمی پاسخ مثبت و قابل توجهی به آن دادند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حضور مستشاران نظامی در عراق به صلاح مردم این کشور است.

وی با بیان اینکه ایران خواستاراستقلال، آزادی،  عدالت، رشد و رفاه عراق است و اظهار داشت: حمایت لوجستیکی، مادی، معنوی، نظامی و دیپلماسی ایران از عراق در جهت پیشرفت این کشور است.

ایران عشق و دوستی خود را نسبت به کشورهای عربی و اسلامی ثابت کرده است

این استاد سطوح عالی حوزه‎های علمیه قم با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه گفت: عشق و وفاداری بین ایران و کشورهای عربی و اسلامي به طور متقابل وجود دارد. ایران در دوران امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‎ای عشق و دوستي خود را نسبت به ملت‌هاي عرب و مسلمان بارها ثابت كرده است به عنوان نمونه در مسائل راهبردی و اصلي كشورها و ملت‌های عرب و مسلمان نظیر فلسطین پرچمدار آزادی قدس با رویکردفلسطین پاره تن اسلام، شد. فلسطین مساله اول امت اسلامی است اما متاسفانه حکومت‎های مرتجع منطقه از موضوع فلسطین و قدس عقب نشینی کرده‎اند.

وی تاکید کرد: ایران خواهان تشکیل جبهه متحد با برادران مسلمان و عرب ضد دشمنان اسلام و امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکاست. برخی از کشورهای عربی در زمان آغاز اشغال اراضی فلسطین به مبارزه با رژیم صهیونیستی برخواستند اما اکنون برخی از آن‎ها به عاملان آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده‎اند. بعضی از سران کشورهای عربی نقش پلیس آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند.

آیت الله کعبی افزود: آمریکا و آلسعود با رژیم صهیونیستی در یک محور استراتژیکی واحد  ضد مسلمانان و  ملت های عرب متحد شده‎اند و این تنها ایران اسلامی است که از کشورها و ملت‌های محور مقاومت از جمله عراق با تمام توان حمایت می‌کند جهانیان این روزها از تروریست‎ها و تکفیری‎ها بسیار رنج می‎برند و ریشه فکری آن‎ها به آل‌سعود و وهابیت‎ باز می‎گردد و در واقع همه آن‎ها آلت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت: من تعجب می کنم برخی در عراق فکر می‎کنند که اگر ارتباط با انگلیس و آمریکا داشته باشند یا به این کشورها سفر کنند به سود عراق است. آمریکا به شدت با تزریق فرهنگ غلط خود در بین جوانان و خانواده‎های عراقی درپی نابودی اخلاق عربی و اسلامی درعراق است. حضرت آیت الله خامنه‎ای بارها به مسؤولان و مردم عراق  نصحیت کرده است که به آمریکا، کشورهای غربی و خائنانی نظیر آل‎سعود نباید اعتماد کرد. آیا یمن یک کشور عربی نیست؟ چرا آل‎سعود مردم مظلوم این کشور را قلع و قمع کرده است؟ و فریادی از کشورهای عربی واسلامی در حمایت از مردم مظلوم یمن شنیده نمی شود ؟ چرا در برابر ظلم به ملت مقاوم بحرین در برابر استبداد وظلم فریاد رسی نیست؟  همه مسلمان باید با اتحاد و اگاهی و احساس مسؤولیت در مقابل دشمنان اسلام و امت اسلامی یعنی امریکا و رژیم صهیونیستی و آل‌سعود این خائنان به امت اسلامی وارمان فلسطین قیام کنند./۹۹۴/ب۹۲۰/ف

ارسال نظرات