۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۹۰۱۴
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان:

رسا خبرگزاری جریان ساز حوزوی است

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خبرگزاری رسا را یک خبرگزاری جریان ساز حوزوی دانست و گفت: این خبرگزاری باید با جریان سازی خبری، به دیگر رسانه ها خط دهی کند.
حجت الاسلام گرجیان

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های خبرگزاری رسا عنوان کرد: این خبرگزاری از ابتدای فعالیت خود کارهای بزرگی انجام داده اما نیاز است تا ورود بیشتری به مباحث مختلف داشته باشد.

وی افزود: همانگونه که یک مرجع دینی محل رجوع افراد مختلف جامعه است، خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری مرجع حوزوی باید مرجعیت رسانه ای داشته باشد و با جریان سازی خبری، به دیگر رسانه ها خط دهی کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: امام راحل(ره) در پیام خود به روحانیان در منشور روحانیت فرمودند که روحانیان باید پیشرو بوده و مسائل را به خوبی درک کنند و رصد آینده را به خوبی انجام دهند و این موضوع درباره خبرگزاری رسا نیز صدق می کند و همانطور که در برخی حوزه ها این خبرگزاری چندگام جلوتر حرکت کرده است، باید با رصد کردن فضای حوزه و جامعه و عدم خوف و ترس در عین متانت، به جریان سازی خبری بپردازد.

وی استفاده از اخبار درجه اول را از وجوه تمایز خبرگزاری رسا از دیگر رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: این روند استفاده از اخبار درجه اول باید حفظ شده و گسترش پیدا کند و استفاده از اخبار پیش پا افتاده که در دیگر رسانه نیز به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد، کمتر شود.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: تعیین گروه های مرجع در بخش های مختلف چه در اهل سنت و چه در سیاست و بایسته های حوزوی و مسائل اجتماعی می تواند در حرکت رو به رشد این خبرگزاری حوزوی مؤثر باشد و اگر این خبرگزاری بتواند اخبار را به بیوت مراجع ارسال کند کار بسیار مهمی انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان در ادامه ابراز کرد: تلاش این خبرگزاری همانند سابق باید در مسیر حفظ کیان نظام اسلامی، تشیع و حوزه علمیه باشد و البته این خبرگزاری در این بخش پیشرو و پیشگام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین کارهایی که خبرگزاری رسا می تواند در دستور کار خود قرار دهد، استفاده از افرادی است که خیلی اهل حضور در فضای رسانه ای نیستند اما جریان مقابل به دنبال بازی گرفتن آنها است؛ نباید اجازه داد این افراد به سمت دیگر جریانات متمایل شوند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات