۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۰۸۶۱۷
با تکیه بر اندیشه های آیت الله جوادی آملی برگزار می شود؛

کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی

کنگره توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه براندیشه های آیت الله جوادی آملی با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه فردوسی مشهد، مؤسسه علوم وحیانی اسراء، جامعه المصطفی العالمه و دیگر نهادهای علمی اردیبهشت ماه 97  در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 براساس این گزارش، بررسی شاخصه ها، الگوها و ساز وکارهای توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی، بررسی لوازم و نتایج تعالی و توسعه علوم در قلمروهای مختلف حیات بشری، نقد و بررسی نظریه علم دینی و لوازم و نتایج آن در توسعه و تعالی علوم، بررسی همه جانبه عقلانیت وحیانی به عنوان نظریه اصلی کنگر و  تدوین و انتشار کتاب مرجع مشتمل بر اندیشه های بنیادین آیت الله جوادی آملی به سه زبان  از اهداف برگزاری این کنگره است.

از محورهای این کنگره بین المللی می توان به تحلیل و مفاهیم و اصطلاحات روش شناسی توسعه و تعالی علوم، مبانی معرفت شناختی و توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی، ‌مبانی وجود شناختی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی و مطالعات دین شناختی و توسعه تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی اشاره کرد.

همچنین ‌توسعه و تعالی علوم در مطالعات قرآن شناختی، توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیث شناسی،‌ توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و مبانی رشته ای، توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی، کاربردهای عقلانیت وحیانی و شخصیت علمی و عملی آیت الله جوادی آملی از محورهای کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی به شمار می روند.

علاقه مندان به شرکت در کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه بر اندیشه های آیت الله جوادی آملی می توانند مقالات خود را تا پایان آذرماه 96 از طریق سامانه اینترنتی کنگره به نشانیwww.icaj.ut.ac.ir  به دبیرخانه ارسال کنند و زمان اعلام نتایج داوری نیز پایان اسفند ماه 96 خواهد بود.

همچنین علاقه مندان به شرکت در این کنگره بین المللی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 02536166399 تماس گیرند یا به دبیرخانه کنگره واقع در قم، کیلومتر پنج جاده قدیم قم، تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران مراجعه کنند./1324/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات