۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۰۸۵۹۳
امام جمعه دامغان:

اشتغال پایدار و امنیت شغلی از مؤلفه‌های اصلی سلامت روانی جامعه است

امام جمعه دامغان گفت: مدیران بخش معدن و مسؤولان در کنار رشد کمی و کیفی مجموعه‌ها و محصولات خود در راستای تولید ثروت و رونق کسب و کار، اشتغال پایدار و امنیت شغلی نیروی انسانی ارزشمند این حوزه را نیز به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی سلامت روانی جامعه مدنظر قرار دهند.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان روز صنعت و معدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در دیدار با مدیر و معاونان اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دامغان، مسؤولان شهرک صنعتی و جمعی از فعالان صنایع و معادن این شهرستان که بعدازظهر امروز به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن در دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: رونق صنعت و معدن از مکمل‌های توسعه پایدار هر استان و شهرستانی هستند.

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: این شهرستان علاوه بر ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌هایی همچون گردشگری طبیعی و تاریخی و فرهنگی، صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و باغی از جمله پسته و مراکز حوزوی و دانشگاهی متعدد و پویا؛ در بخش معادن نیز با داشتن 25 نوع سنگ معدنی و زیر ساخت‌های لازم از جمله شهرک صنعتی و نیروی انسانی متخصص و توانمند می‌تواند حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد.

وی با تقدیر از فعالان بخش صنعت و معدن شهرستان دامغان و تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری افراد و مجموعه‌های توانمند بومی و غیربومی در مسیر توسعه صنعت و بهره‌برداری و بهره‌وری معادن این شهرستان، اضافه کرد: بی‌تردید باتوجه به وحود نیروی کار دانش آموخته، زیرساخت‌های لازم و قرار گرفتن دامغان در تقاطع کریدور شمال جنوب و شرق به غرب کشور و دسترسی آسان به خطوط ریلی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اظهار تأسف از تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی این شهرستان و عدم حمایت لازم از بخش تولید در کشور، اظهار داشت: مدیران بخش معدن و مسؤولان در کنار رشد کمی و کیفی مجموعه‌ها و محصولات خود در راستای تولید ثروت و رونق کسب و کار، اشتغال پایدار و امنیت شغلی نیروی انسانی ارزشمند این حوزه را نیز به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی سلامت روانی جامعه مدنظر قرار دهند.

35 درصد واحدهای صنعتی دامغان تعطیل است

اسماعیل عابدیان رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دامغان نیز در این دیدار گفت: در این شهرستان 102واحد صنعتی فعال و نیمه فعال وجود دارد و از مجموع 156واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری 35 درصد از این تعداد واحدها در دامغان تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه برای 135واحد صنعتی در شهرستان دامغان جواز تاسیس صادر که هشت درصد جوازهای تاسیس صادر شده استان سمنان را شامل می‌شود، افزود: برای ایجاد و راه اندازی واحدهای صنعتی شهرستان دامغان در بخش کوچک و متوسط 124میلیارد تومان از سوی سرمایه گذاران در گذشته سرمایه گذاری شده که با احتساب نرخ امروزی این رقم به 365 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: میزان اشتغال در واحدهای صنعتی دامغان در صورت فعال بودن تمام واحدها باید سه هزارو 737 نفر باشد ولی متأسفانه با توجه به تعطیلی و نیمه فعال بودن تعدادی از واحدها در حال حاضر یک هزارو 140نفر در واحدهای صنعتی دامغان مشغول بکار هستند.

عابدیان با اشاره به وجود 25 نوع ماده معدنی در شهرستان دامغان و فعال بودن 70 درصد معادن این شهرستان اضافه کرد: 129 واحد معدنی در شهرستان دامغان وجود دارد که 24 درصد واحدهای معدنی استان سمنان را به خود اختصاص داده و عمده آنها معادن زغال سنگ، خاک صنعتی نسوز، سیلیس، باریت، بنتونیت، روی و سرب هستند.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری انجام گرفته در بخش معدن دامغان توسط سرمایه گذاران تاکنون 55میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: به ازای هر 20 تا 30 میلیون تومان سرمایه گذاری یک شغل در معادن دامغان ایجاد می شود و در حال حاضر یک هزارو 350 نفر در معادن دامغان مشغول به کار هستند./977/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات