۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۸۲۱۵
امام جمعه شهرضا:

دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است

امام جمعه شهرضا گفت: دشمنان به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند در حالی که مدل حکومتی ما مردمسالاری دینی است و رهبر معظم انقلاب در رأس آن قرار دارد و بر اساس احکام شریعت عمل می‌کند.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در مراسم بزرگداشت حادثه هفت تیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی که در مسجد صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: شهید بهشتی همواره خود را در صف امام(ره) احساس می‌کرد و با منطق رسای خود با کسانی که با امام(ره) و انقلاب مخالف بودند، مناظره می‌کرد؛ او یک نیروی انقلابی و یک مؤمن کامل بود که تمام توان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب به کار بست.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به فراز «اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلوة وَ آتَیتَ الزَّکوة اَمَرتَ بالمَعروُف وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر» از زیارت عاشورا، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ اسلامی در جامعه ترویج شود، فرهنگ اقامه نماز یکی از مهم ترین نیازهای فرهنگی جامعه است که امروز متأسفانه به آن بی توجهی می‌شود؛ البته بین اقامه نماز و خواندن نماز تفاوت وجود دارد.

وی مهمترین نیاز جامعه را اتحاد و پرهیز از دو قطبی شدن عنوان کرد و افزود: در روز عاشورا هم دو صف نماز جماعت تشکیل شد، در یک صف امام حسین(ع) به عنوان پیش‌نماز بودند و در صف دیگر عمرسعد؛ افرادی که در مقابل امام حسین(ع) قرار داشتند دچار اشتباه شدند و نتوانستند ولیّ خدا را بشناسند، بنابراین نماز باید سبب افزایش بصیرت افراد شود.

امام جمعه شهرضا گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت به ویژه در بین جوانان و نوجوانان ضروری است، اصلاح جامعه در گروه اقامه نماز و عمل به احکامی است که در شرع مقدس اسلام بیان شده است اما باید فرهنگ اقامه این احکام از سنین کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از نظارت عامه بر امر جامعه، همه افراد باید با احساس مسؤولیت در برابر جامعه، در راستای اصلاح امور تلاش کنند زیرا ثمره اعمال دیگران در زندگی ما نیز قابل مشاهده است، البته امر به معروف و نهی از منکر با تجسس در امور مردم متفاوت است، نباید در زندگی و امور مردم تجسس یا دخالت کنیم.

امام جمعه شهرضا گفت: قوانینی در عالم هستی وجود دارد که ثابت بودن و غیرقابل تغییر بودن از جمله ویژگی های آنها است، این قوانین که خداوند در قرآن کریم از آنها به عنوان سنت یاد فرموده است، در همه جغرافیای عالم هستی یکسان بوده و تغییر و تاویلی در آن ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: امروزه علوم تجربی به برخی از قوانین حاکم بر عالم هستی دست یافته و با اثبات صحت آنها در باره این قواعد سخن گفته است، اما خداوند متعال در قرآن کریم در حدود 14 قرن قبل به این قوانین اشاره فرموده و در مورد آنها توضیح داده است.

وی تصریح کرد: یکی از سنتهای غیر قابل تغییر الهی در عالم وجود، سنت ارتباط است که بر اساس آن همه اجزای عالم مهم و از پیوستگی خاصی برخوردار هستند؛ قانون دیگری که در عالم هستی وجود دارد قانون جاذبه عمومی است که بر اساس آن همه موجودات و اشیای عالم هستی دارای درک و شعور هستند، و قانون دیگر عالم هستی، قانون دفع است که بر اساس آن و به تصریح قرآن کریم خداوند انسانهایی را برای مقابله با اشرار می‌فرستد که اگر این افراد نبودند اثر از ذکر و یاد خداوند در عالم وجود باقی نمی‌ماند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: در عالم هستی انسانهایی هستند که می‌خواهند از دیگر افراد بهره کشی کرده و حقوق آنها را ضایع کنند و اگر با آنها مقابله نشود همه انسان‌ها را تحت سلطه خود می‌آورند؛ در زمان ما افرادی همانند ترامپ قصد دارند در سوریه و منطقه اقداماتی انجام دهند که همه منافع و منابع موجود به آنها تعلق گیرد اما به تصریح قرآن مجید افرادی هستند که به مقابله با او می‌روند و اجازه نمی‌دهند اهداف شوم او به نتیجه برسد.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: شهدا مجریان قانون دفع در عالم هستی هستند، آنها در مقابل ظلم و ترویج فساد ایستادگی می‌کنند تا جایی که قول خداوند در جهان حاکم شود؛ شهدا محتاج تعریف و تمجید ما نیستند، وقتی برای شهدا مراسم بزرگداشت برپا می‌شود باید درک و معرفت ما از از کار آنها افزایش یافته و بیشتر به اهمیت کار آنها پی ببریم، البته ما نمی‌توانیم مقام شهید را درک کنیم زیرا در عالم محسوسات اسیر هستیم.

وی گفت: امروز آرمان شهدا در اختیار ما قرار دارد، انقلاب اسلامی ودیعه الهی است که در نتیجه خون هزاران شهید ایجاد شده و پشتوانه آن اعتقادات دینی و تعالیم قرآنی است، در حال حاضر اوضاع منطقه و جهان بسیار حساس است زیرا جمهوری اسلامی کانونی دفعی برای مقابله با استکبار جهانی ایجاد کرده است، دشمنان هیچگاه از توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خودداری نمی‌کنند، اگر کسی فکر کند که آنان روزی دست از دشمنی با ما بر می‌دارند اشتباه می‌کند و دشمن را به خوبی نشناخته است؛ دشمنان به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند در حالی که مدل حکومتی ما مردمسالاری دینی است که رهبر معظم انقلاب در رأس آن قرار دارد و بر اساس احکام شریعت عمل می‌کند./۸۶۸/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات