۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۰۸۰۹۱
رییس اجرایی زکات خراسان شمالی خبر داد؛

جمع‌آوری ۷ میلیارد ریال زکات فطره در خراسان شمالی

رییس اجرایی زکات خراسان شمالی از جمع‌آوری هفت میلیارد ریال زکات فطره از هزار و ۲۰۰ پایگاه شهری و روستایی در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان خبر داد.
حجت الاسلام هاشمی - رییس اجرایی زکات خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، رییس اجرایی زکات خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران، با قدردانی از مردم مؤمن خراسان شمالی و آرزوی قبولی طاعات آنها، اظهار داشت: در عید فطر امسال تاکنون هفت میلیارد ریال زکات فطره از صندوق‌های سیار و موقت در استان خراسان شمالی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این مقدار زکات فطریه از هزار و 200 پایگاه در سطح مناطق شهری و روستایی استان جمع‌آوری شد که با توجه به تداوم طرح جمع‌آوری فطریه پیش‌بینی می‌شود مقدار زکات فطریه افزایش یابد.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان زکات فطریه پرداختی مردم از صندوق‌های سیار و موقت استان در قالب فطریه عام، سادات، کفاره عمد و غیرعمد تا بیش از 10 میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مقدار زکات فطریه امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است، ادامه داد: در سال گذشته مردم روزه‌دار و مؤمن استان هفت میلیارد و 130 میلیون ریال فطریه پرداخت کردند که صرف نیازمندان و محرومان استان شد.

رییس اجرایی زکات خراسان شمالی با اشاره به میران فطریه جمع‌آوری‌شده در مرکز استان در امسال، اظهار داشت: از مجموع هفت میلیارد ریال فطریه جمع‌آوری شده، بالغ بر دو میلیارد ریال در قالب زکات فطریه از مردم شهرستان بجنورد جمع‌آوری‌شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه مبلغ زکات فطریه در شورای زکات خراسان شمالی به ازای هر نفر 45 هزار ریال تعیین شده بود، تصریح کرد: جمع‌آوری زکات فطریه مردم مؤمن و روزه‌دار استان خراسان شمالی در روز عید فطر هم زمان با سراسر کشور آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در کوتاه‌ترین زمان بین نیازمندان استان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: شناسایی و سازمان‌دهی‌های لازم در خصوص اختصاص مبالغ فطریه به مددجویان و نیازمندان استان انجام شده و فطریه جمع‌آوری‌ شده در اسرع وقت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار داشت: در این راستا قبل از عید سعید فطر پاکت‌هایی در سطح استان توزیع شده بود تا مردم مؤمن استان زکات فطریه خود را با قید رقم و نوع وجوه در داخل پاکت‌ها قرار دهند تا سریع‌تر و راحت‌تر به دست نیازمندان واقعی استان برسد.

رییس اجرایی زکات خراسان شمالی با قدردانی از مردم نوع‌دوست خراسان شمالی، تصریح کرد: خراسان شمالی در سطح کشور از نظر درآمد جزء کم‌درآمدترین استان است؛ اما مردم نیکوکار این استان سه سال متوالی در مشارکت‌های مردمی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده‌اند.

گفتنی است، بر اساس قانون زکات کشور مسؤولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره بر عهده ستاد زکات است که صرف رفع نیازهای مالی و معیشتی نیازمندان و محرومان می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات