۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۰۸۰۷۵

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از وضعیت بیماران غزه

دفتر سازمان جهانی بهداشت در غزه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بیماران این منطقه از ادامه رایزنی‌های با مقامات تشکیلات خودگردان و طرف صهیونیست برای مهیا کردن مقدمات خروج بیماران از نوار غزه خبر داد.
کودک بیمار غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، حمود ظاهر مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در نوار غزه از وجود برخی تماس‌های بین المللی این سازمان با وزارت بهداشت فلسطین در غزه و کرانه باختری و طرف صهیونیست به منظور صدور مجوز برای اعزام بیماران به خارج خبر داد.

حمود ضاهر در گفت‌‌وگوی ویژه با «الرساله نت» تصریح کرد که بخش صدور مجوز برای سفر بیماران به خارج در وزارت بهداشت فلسطین در رام‌الله توقف روند صدور مجوز برای اعزام بیماران به خارج را قبول ندارد، اما «بسام بدری» مدیر دفتر این بخش در غزه از ارائه 1500 تا 2000 درخواست برای اعزام به خارج خبر داد و گفت این افراد چشم‌انتظار موافقت رام الله با این درخواست‌ها هستند.

وی افزود سازمان جهانی بهداشت در بالاترین سطح بین‌المللی از طریق هماهنگ‌کننده مسائل فلسطین و اداره کل سازمان در قاهره و ژنو و فلسطین با طرف آمریکایی و دیگر طرف‌های بین‌المللی و نیز کشورهای حامی فلسطین تماس برقرار کرده است و امیدوار است این تماس‌ها به نتیجه برسد.

ضاهر تصریح کرد که وزارت بهداشت فلسطین در رام‌الله توقف صدور مجوز برای اعزام به خارج را رد می‌کند، اما واقعیت‌ها نشان می‌دهد که برخی بیماران در سایه محرومیت از درمان خود در خارج، جانشان در معرض خطر قرار گرفته است و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است و باید فکری به حال آن‌ها کرد.

گفتنی است که محاصره نزدیک به 11 ساله رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در کنار عدم همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین در اعزام بیماران به خارج جان بسیاری از این بیماران و به ویژه کودکان را در معرض خطر قرار داده و باعث جان باختن 5 فلسطینی از جمله 3 نوزاد شیرخواره طی 3 روز گذشته و مرگ 11 نفر از آغاز سال 2017 جاری تاکنون شده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 

ارسال نظرات