۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۰۸۰۷۱
عالم اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با رسا:

عربستان مجری سناریوی عادی سازی روابط با اسرائیل است/ ردپای آل‌سعود در حادثه تروریستی مکه

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان تاکید کرد که عربستان سعودی حادثه تروریستی مکه را با هدف دور ساختن اذهان مردم از اختلافات میان شاهزادگان اجرا کرده است.
شیخ احمد القطان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان رییس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به آخرین تحولات در منطقه و عربستان سعودی گفت: بی‌شک اتفاقات و حوادثی که در عربستان سعودی در حال رخ دادن است بزرگترین دلیل برای اشتباه بودن سیاست‌هایی است که عربستان سعودی از طریق سیاست‌ مداران خام، جوان و غیر دیپلماتیک در پیش گرفته است. این تحولات به وضوح نشان می‌دهد که عربستان سعودی غلام حلقه به گوش استکبار جهانی و خصوصا آمریکا شده است. متاسفانه عربستان سعودی در مبارزه و جنگ علیه مسلمانان با رژیم اسرائیل هم پیمان و هم قسم شده است.

وی افزود: تحولات داخلی عربستان با این هدف آغاز شد تا با سیاست‌های جدید این کشور در همراهی با سیاست‌های استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و آمریکا همسو و هماهنگی داشته باشد؛ سیاستی که هدف از آن تامین منافع این کشورها در خاورمیانه است. این سیطره و تسلط کشورهای استکباری از عربستان سعودی یک بازیچه ساخته که پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رقم بزند تا از این رهگذر امنیت اسرائیل تامین و تسلط رژیم اشغالگر قدس بر مسلمانان بیش از پیش شود.

ارتباط آشکار حادثه تروریستی مکه و روی کار آمدن محمدبن‌سلمان
شیخ قطان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مساله حادثه حمله تروریستی مکه مکرمه و ارتباط آن با انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان سعودی خاطر نشان کرد: تصمیمات و اقدامات نسنجیده و کورکورانه مسؤولان سعودی منجر به نتایج بسیار ناخرسندی در عرصه امنیتی خصوصا در شرایط کنونی شده است. عربستان سعودی کشوری است که تروریسم را به تمام دنیا صادر می‌کند. مذهب وهابی الگو، رهبر و اصل اصیل گروه‌های تکفیری و تروریستی است بنابر این تعجبی نیست که شاهد یک حادثه تروریستی در عربستان باشیم زیرا بستر پذیرش اندیشه‌های تکفیری و عملیات تروریستی در عربستان سعودی کاملا مهیا و آماده است.

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان ادامه داد: ما به شدت حادثه تروریستی مکه مکرّمه و هر حادثه تروریستی که در هر مکانی اتفاق بیفتد را محکوم می‌کنیم. مکه بسیار برای مسلمانان ارزشمند است و ما نمی‌پذیریم که چنین حوادثی در مکه اتفاق بیفتد اما هیچ عجیب نیست که عناصر دست نشانده سعودی پشت پرده چنین انفجاری باشند. عربستان ممکن است با این حادثه درصدد ارسال پیامی مهم به کشورهای جهانی و خصوصا هم‌پیمان‌های خود باشد. بسیار محتمل است که اختلافات و تنش‌های داخلی در خاندان سعودی منجر به این اتفاق شده تا مردم را از این تنش‌ها و مسائل مهم حکومتی دور نگه دارند.

ایران و حزب‌الله در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستند
عالم اهل سنت لبنان با تببین چیستی اتهامه زنی به ایران و متهم ساختن کشورهای حامی مقاومت در حادثه تروریستی مکه تصریح کرد: این ادعا ضمن آنکه از اساس باطل، پوچ و بی معناست، تا به الان نیز مقامات سعودی نتوانستند اثبات کنند که ایران یا کشورهای حامی مقاومت ارتباطی با این حادثه داشته‌اند. ایران، حزب الله و محور مقاومت در خط مقدم مبارزه با دشمن تکفیری ـ داعشی هستند. تکرار این حوادث بی‌شک به مصلحت کشورهای استکباری و اسرائیل خواهد بود هرچند که می‌توان گفت اینگونه جنایت‌ها از سوی گروه‌های تکفیری و داعشی‌هایی صورت گرفته که از اطاعت آل سعود خارج شدند.

شیخ قطان در پایان با تاکید بر مساله دستیابی محمد بن سلمان به ولیعهدی و ارتباط این اتفاق با حمایت تروریست‌ها در منطقه و گسترش دوقطبی شیعه و سنی و قومیت گرایی اظهار داشت: طبیعتا حوادث منطقه‌ای مانند پیروزی رزمندگان محور مقاومت در سوریه و عراق یا قطع ارتباط کشورهای عربی با قطر یا جنگ افروزی ظالمانه و بیرحمانه علیه مردم مظلوم یمن قطعا به سود حامیان تروریسم نخواهد بود. کشورهای عربی و هم پیمان‌های آنها پیروز اصلی این نبرد نخواهند بود بلکه محور مقاومت فاتح نهایی و پیروز حقیقی تمامی این نبردها است. هر فرد یا گروهی که به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت است به عربستان سعودی پناه می‌برد زیرا سعودی‌ها ام الفتنه و رأس اصلی جنگ علیه محور مقاومت هستند و هر اقدام و پیروزی که به دست می‌آید این کشور را عصبی می‌کند اما باید جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی بیش از پیش حمایت خود را از مظلومان عالم اعلام کنند. /981/ب921/ر

ارسال نظرات