۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۰۸۰۶۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد وقف در حوزه های اجتماعی

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف لرستان با اشاره به وجود مشکلات اجتماعی در جامعه، گفت: با ایجاد وقف هایی در حوزه اجتماعی می توان بسیاری از مشکلات را در این عرصه برطرف ساخت.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در راستی ایجاد وقف های جدید بیان داشت: جامعه امروز در حوزه های دیگری همچون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به وقف جدید نیازمند است.

وی با اشاره به احساس نیاز وقف در حوزه اجتماعی افزود: باید واقفان را به این سمت هدایت کرد تا شاهد رشد و ارتقای مسائل اجتماعی باشیم.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی و تلاش دشمن در جهت به گمراهی کشاندن نسل جوان اظهار داشت: برای مقابله با این آسیبها باید فعالیتهای گسترده ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد و گسترش وقف های گسترده ای در حوزه اجتماعی می توان جلوی این آسیب ها را گرفت و در جهت رشد و ترقی وضعیت اجتماعی جامعه گام برداشت.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 20 موقوفه جدید در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است، بیان کرد: این وقف ها وقف انتفاعی و برای احداث مسجد بوده اند.

وی با بیان اینکه وقف می تواند در زمینه مشکلات اجتماعی گره گشا باشد، اظهار داشت: وقف در حوزه ازدواج، تأمین کمک هزینه جهیزیه، ازدواج و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان از جمله نیازهای استان است.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه تصریح کرد: اگر وقف مورد حمایت قرار گیرد، ظرفیت مناسبی برای رفع مشکلات جامعه خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: در استان لرستان دو هزار و 600 موقوفه وجود دارد./303/9459/ب1

ارسال نظرات