۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۰۸۰۵۱
معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان:

ولایت پذیری ویژگی شهید بهشتی است

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه نظام اسلامی با زحمات و تلاش های شهید بهشتی تعریف شد، گفت: ولایت پذیری نسبت به امام از نکات برجسته زندگانی شهید بهشتی است.
حجت الاسلام سعید سعدی، معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان

حجت الاسلام سعید سعدی، معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار داشت: این شهید بزرگوار معمار دستگاه اجرایی و تعلیمی نظام مقدس اسلامی است که در واقع تشکیلاتی ترین قلب نظام در زمان خود می باشد.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان با بیان اینکه نظام اسلامی با زحمات و تلاش های دکتر بهشتی تعریف شد، افزود: به همت این شهید بزرگوار دستگاه های مختلف نظام در مسیر خود قرار گرفتند و اصل تفکیک قوا و قانون مداری به ویژه با تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «نقشی بی بدیل در تهیه و تدوین آن داشت»، برنامه ریزی شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شهید بهشتی ذهنی منظم و فکری برنامه ریزی شده داشت، گفت: در هیچ کاری بدون برنامه ریزی شرکت نمی کرد و فعالیت هایش را به دور از هیاهو و جنجال و تأثیرپذیری به بهترین شکل ممکن به پایان می رسانید و اندیشه زدودن تندروی و کندروی و ضرورت التزام جامعه به قانون را در سر داشت.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شتاب زدگی و خروج از اصول انقلاب اسلامی در رفتارهای شهید بهشتی مشاهده نشد و همیشه به عنوان فردی قانونمدار و ملتزم به تشکیلات و مسلط به فقه اسلامی شناخته شد که به خاطر فعالیت های اساسی برای انقلاب اسلامی مورد هجوم و طعنه دشمنان و منافقان قرار گرفت.

حجت الاسلام سعدی به بی تفاوتی شهید بهشتی نسبت به شایعات مطرح شده علیه خود اشاره و عنوان کرد: ولایت پذیری نسبت به امام از نکات برجسته زندگانی شهید بهشتی است و به دستور امام و برای حفظ وحدت و عدم تبدیل صحنه سیاسی کشور به برخوردهای شخصی در مقابل هجمه های اهل نفاق و بنی صدر فراری سکوت اختیار کرد.

وی گفت: سکوت شهید بهشتی سبب شد تا زمان بیشتری برای فعالیت های اساسی و بزرگ خدمت رسانی داشته باشد و خدماتی همچون تدوین قانون اساسی با کمک خبرگان، ریاست دستگاه قضا و اداره شورای انقلاب را بر عهده بگیرد اما دشمنان و منافقان ناجوانمردانه به تبلیغ سوء علیه وی پرداختند.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان به تعبیر تاریخی امام امت درباره مظلومیت شهید بهشتی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی خار چشم دشمنان بود./303/9456/ب1

ارسال نظرات