۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۰۸۰۳۳
آیت الله نجفی:

هشدار رهبری مبنی بر پرهیز از دو قطبی کردن جامعه جدی گرفته شود

آیت الله نجفی گفت: یکی از مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب در ماه‌های اخیر، پرهیز از چند قطبی کردن جامعه بوده است که باید از سوی مسؤولان جدی گرفته شود.
هشدار رهبری مبنی بر پرهیز از دو قطبی کردن جامعه جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قدرت الله نجفی عصر امروز در دیدار فرماندار و مسؤولان اجرایی شهرستان شهرضا به مناسبت گرامیداشت سالروز واقعه هفت تیر، عنوان کرد: امروزه رسانه‌های کشور آخرین اخبار و مطالب را به اطلاع همه افراد می‌رسانند و اگر کسی واقعاً بخواهد اخبار صحیح و مطالب خوب را بخواند و بداند، شرایط برای او فراهم شده است.

وی اظهار کرد: کسی که باوجود همه امکانات رسانه‌ای و اطلاع رسانی امروزی باز هم اهل بصیرت نباشد، نمی‌تواند ادعا کند که سخن حق به گوش او نرسیده است، این فرد یا واعقاً نادان است یا اغراض شخصی دارد، در غیر این صورت راه مستقیم و حرف حق کاملاً مشخص است.

جانباز واقعه هفت تیر بیان کرد: در سه ماه اخیر رهبر معظم انقلاب سخنان فراوانی را مطرح فرمودند، بنده خودم در هر روز چندبار سخنان ایشان را گوش می‌دهم و در هربار هم مطالب جدیدی می‌آموزم؛ همه مردم از مسؤولان و غیر آنها، در برابر خون بزرگانی همانند شهید بهشتی و جانبازی رهبر معظم انقلاب مسؤول هستند تا با تمام وجود برای خدمت به انقلاب تلاش کنند.

آیت الله نجفی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر، پرهیز از چند قطبی کردن جامعه بوده است، البته منظور از چند قطبی شدن جامعه، تنها جناح های سیاسی و جناح‌گرایی و قومیتگرایی نیست، ریشه همه این مشکلات که یکی از بزرگترین بحران های کشور را نیز به دنبال دارد، این است که مردم جامعه ما به سرعت به سوی سکولاریسم عملی پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: افرادی معتقدند که دین از سیاست جدا است، حال آنکه این افراد نه دین را می‌شناسند و نه سیاست را، اما در عمل این دو را از هم جدا کرده‌اند؛ در شرایط فعلی با مردم بسیاری مواجه هستیم که نماز می‌خوانند و در مسجد حاضر می‌شوند اما رأی دادن را یک تکلیف شرعی نمی‌دانند و معتقد به جدایی دین از سیاست هستند.

جانباز واقعه هفت تیر تأکید کرد: همه مسؤولان باید برای مقابله با سکولارگرایی در جامعه وارد عمل شوند، باید در این زمینه فرهنگسازی شود، همه مسؤولان باید بصیرت عمومی جامعه را، با برگزاری جلسات فارغ از جناح‌گرایی، افزایش دهند، چون اگر اینگونه پیش برود همه در برابر خون بزرگانی چون شهید بهشتی مسؤول هستیم.

آیت الله نجفی گفت: یکی از مهمترین محورهای سخنان و نوشته‌های آیت الله بهشتی، همراهی و یکی بودن دین و سیاست است، اما باید هم سیاست را به درستی فهمید و هم دین را به خوبی شناخت؛ در آثار حکمای بزرگ اسلامی نظیر فارابی اصول سیاست اسلامی بیان شده و درباره آن شرح های زیادی نوشته‌اند، باید اینگونه مسائل در جامعه تشریح و تبیین شود.

وی عنوان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر تعالیم قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) نتظیم شده است، تأکید شده که مبنای عمل در حکومت اسلامی دین است، اما متأسفانه در شرایط فعلی اقدامات زیادی بر خلاف قانون انجام می‌شود، بخش زیادی از کالای قاچاق کشور از سوی یقه سفیدها وارد می‌شود، رانتهای مختلف و فیش های حقوقی نجومی هم بر خلاف قانون است؛ قانون از ما خواسته برای مردم کار کنیم اما در شرایط فعلی میزان ساعات کار مفید در ادارات و محیط های کاری ما بسیار اندک است.

جانباز واقعه هفت تیر اظهار کرد: در سال های ابتدایی انقلاب، ساعات کاری برای کارکنان اداری بی معنا بود اما اکنون بسیاری از این افراد قبل از اتمام ساعت اداری دست از کار می‌کشند؛ تحمل مسؤولیتی که خون افرادی همانند شهید بهشتی و جانبازانی همانند رهبر معظم انقلاب بر عهده ما گذاشته‌اند بسیار سخت است و باید برای ادای آن از خداوند استمداد کنیم./202/868/ب1

ارسال نظرات