۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۸۰۲۷
مدیر مدرسه علمیه انسیه الحورا:

مردمی دانستن انتخاب امام علی آب در آسیاب دشمن ریختن است

مدیر مدرسه علمیه انسیه الحورا گفت: برخی با تحلیل عجیب و نادرست مشروعیت ولایت و حکومت را به انتخاب مردم نسبت می‌دهند و این امر آب در آسیاب دشمن ریختن است.
گران رکاب حکومت اسلامی

مریم گران رکاب مدیر مدرسه علمیه انسیه الحورا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مشروعیت و مقبولیت حاکمیت اسلامی گفت: مسأله مشروعیت و مقبولیت دو مقوله جداست.

وی افزود: مشروعیت تنها از جانب شارع مقدس صادر می شود و مردم نقشی در آن ندارند. مانند نصب پیامبران و امامان معصوم.

گران مقبولیت رهبران از سوی مردم در پیشبرد اهداف الهی را مهم دانست و بیان داشت: مقبولیت و پیروی از انبیا، ائمه و رهبران جامعه اسلامی از جانب مردم صادر می شود به نحوی که با قبول انبیا و اوصیای آنها و فرمانبرداری از آنها به پیشبرد اهداف الهی کمک می‌کنند که در نتیجه سعادت جامعه را در پی دارد.

مدیر مدرسه علمیه انسیه الحورا ادامه داد: در طول تاریخ رهبرانی موفق به تشکیل حکومت اسلامی شدند که از سوی مردم مقبولیت داشتند مانند پیامبر اسلام (ص)، در غیر این صورت و عدم حضور و پذیرش مردم خانه نشین می‌شدند و به امر تبلیغ می‌پرداختند که در این مورد می‌توان اشاره به حضرت نوح(ع) و بیشتر معصومین(ع) داشت.

وی افزود: در مورد حضرت علی (ع) نیز نصب ایشان از جانب شارع مقدس صورت گرفت و به پیامبر(ص) امر شد تا آن را در روز عید غدیر به مردم ابلاغ کند. در این رابطه آیات و روایات زیادی از فریقین نقل شده که نیازی به اثبات ندارد.

گران رکاب در ادامه تصریح کرد: جالب توجه است که لقب امیرمؤمنان از جانب پیامبری که "و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی" تنها به ایشان اعطا می شود و هیچگاه سایر ائمه با آن مقام با این لقب خوانده نمی شوند و متاسفانه برخی همانند صرافان گوهر ناشناس در برهه ای حساس از تاریخ به راحتی حضرت را از حاکمیت جامعه کنار می گذارند.

مدیر مدرسه علمیه انسیه الحورا در تبیین اینکه عدم مقبولیت مردم ضرری به مشروعیت الهی امام علی(ع) نزد، بیان داشت: امیرمومنان علی(ع) چنانچه شاهد هستیم چگونه به امور دینی و دنیوی مردم رسیدگی می کردند و با تمام توان تا پایان عمر شریفشان سعی در هدایت مردم داشتند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی براینکه ولایت امام علی(ع) با انتخاب مردم صورت پذیرفته، گفت: متاسفانه جای بسی تعجب است که رییس جمهور جمهوری اسلامی در کسوت روحانیت پس از اینهمه تحصیلات در دروس حوزوی و سالها تجربه در عرصه های مختلف جمهوری اسلامی هنوز درک صحیحی از مباحث ولایت و حکومت و فلسفه آن ندارند.

گران رکاب ادامه داد: جالب توجه است که حضور ایشان در حال حاضر در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران ناشی از مشروعیت این نظام از سوی خداوند است که پس از ۱۴۰۰سال زحمت و از جان گذشتگی بندگان صالح خدا در ادوار مختلف تاریخی که اکثر این زمان با عدم مقبولیت و یاری از طرف مردم سپری شد به دست ما رسید.

مدیر مدرسه علمیه انسیه الحورا اضافه کرد: حالا که مردم فهیم ایران طی نیم قرن اخیر پی به ارزش ولایت دینی و مشروعیت آن برده اند و با قبول و اعتقاد به آن در پی رضایت خدا و سعادت ابدی هستند تا جایی که از جان خود و عزیزانشان برای قدرت گرفتن و عملی کردن این مهم می گذرند متاسفانه رییس جمهور محترم که با حمایت همین مردم روی کار آمده آب به آسیاب دشمن می ریزد و با تحلیل عجیبی مشروعیت ولایت و حکومت را از خدا گرفته به دست مردم می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته جای تعجب نیست رییس جمهوری که از کربلا درس مذاکره گرفته از ولایت امیرمومنان هم درس انتخابات مردمی چیزی شبیه سقیفه بگیرد. خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند راه کسانی که به آنها نعمت داه نه راه کسانی که بر آنها غضب کرده و نه راه گمراهان./302/813/ب1

ارسال نظرات