۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۰۸۰۰۶
امام جمعه موقت اصفهان:

والدین مراقب تربیت فرزندانشان باشند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: آمریکا قصد داشت یکمرتبه با برنامه های یونسکو جمهوری اسلامی ایران را در معرض بی بند و باری قرار دهد ولی به لطف خداوند نتوانست ولی متأسفانه به واسطه وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و اینترنت در حال رواج دادن فسادهای اخلاقی و اجتماعی است.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: کفران نعمت سبب تضییع نعمت ها خواهد شد.

وی در ادامه تفسیر حکمت 246 نهج البلاغه که امیر مؤمنان(ع) در آن می فرمایند، از این که حیوانی از شما فرار کند بترسید چرا که اگر فرار کرد احتمال بازگشتش بسیار اندک است، افزود: انسان باید از این گناه کردن و ناشکری کردن در برابر نعمت های خداوند بترسد چرا که این دو عمل نوعی کفران نعمت محسوب می شود و طبق وعده قرآن کفران نعمت سبب تضییع نعمت ها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: مردم کوفه آن قدر امیرمؤمنان(ع) را اذیت کردند که امام علی(ع) بر فراز منبر فرمودند امیدوارم خداوند من را از شما بگیرد و کسی که با آن سنخیت دارید را بر شما حاکم کند، چندین سال از این دعای امیرمؤمنان(ع) گذشت که شخص خونخواری به نام حجاج ابن یوسف بر مردم حاکم شد و آن قدر جنایت کرد که تاریخ از بیان همه جنایت های آن شرم دارد.

امام جمعه موقت اصفهان اذعان کرد: پیامبر(ص) به ابوذر می فرمایند که قدر پنج چیز را قبل از پنج چیز بدان، جوانی قبل از پیری، سلامتی قبل از بیماری، ثروت قبل از فقر، آزادی قبل از گرفتاری و حیات قبل از مرگ؛ انسان در دوران جوانی پتانسیل بیشتری برای عبودیت دارد چرا که وجودش منعطف تر از دوران پیری است و همچنین توفیقاتش بیشتر است؛ انسانی که در دوران جوانی راهی را می پیماید در دوران پیری نیز در همان راه زندگی اش را ادامه می دهد به همین سبب از جوانان عزیز درخواست می کنم که دوران جوانی خودشان را به بطالت نگذرانند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: آمریکا قصد داشت یکمرتبه با برنامه های یونسکو جمهوری اسلامی ایران را در معرض بی بند و باری قرار دهد ولی به لطف خداوند نتوانست ولی متأسفانه به واسطه وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و اینترنت در حال رواج دادن فسادهای اخلاقی و اجتماعی است، برخی از جوانان دینشان را از دست داده اند به همین سبب از والدین عزیز می خواهم که در تربیت دینی فرزندانشان بسیار دقت کنند.

وی با بیان این که سلامتی و امنیت دو نعمت مغفول مانده است، ابراز کرد: ممکن است زمانی فرا برسد که عبادت کردن برای انسان ناممکن شود؛ سلامتی و امنیت دو نعمتی است که تا وجود دارند مغفول می مانند ولی کسی که آن ها را از دست بدهد ارزش آن را درک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان گفت: انسان های ثروتمند در زمان ثروتمندی حقوق واجب مالشان را پرداخت کنند چرا که احتمال فقیر شدن وجود دارد و انسانی که در فقر قرار بگیرد حقوق واجبی که در زمان ثروتمندی پرداخت نکرده است بر ذمه او است./۲۰۲/۸۶۷/ب۱

ارسال نظرات