۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۰۸۰۰۵
امام جمعه رفسنجان:

ازدواج آسان جلوی «جدایی» را می‌گیرد

حجت الاسلام رمضانی پور تجمل گرایی، مصرف گرایی و ضعف آموزه های دینی در خانواده ها را سبب ایجاد چالش طلاق برشمرد.
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اینکه منفورترین مسأله در زندگی زناشویی طلاق است، اظهار کرد: مهم‌ترين كانون در شكل دهي شخصيت فرد و تربيت او خانواده است و بیشتر مشکلات آسيب های اجتماعی براي اين است که مهارت هاي زندگی را به خوبي فرا نگرفته ايم.

وی با بیان اینکه طلاق یکی از چالش های جدی فرهنگی در جامعه است، افزود: مسأله طلاق متاسفانه الان به راحتی در جامعه ترویج پیدا کرده است و ازدواج با همه تقدسی که دارد؛ متأسفانه در کنار کار نزدیک به حرامی همچون طلاق، آنگونه که باید ترویج نمی یابد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: آمار طلاق و فروپاشی خانواده ها در حال افزایش است که این مسأله باید جدی گرفته شود و این آمار نگران کننده و خطرناک است و باید در این راستا چاره ای اندیشید.

 حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه طلاق یکی از آسیب های اجتماعی به شمار می رود، تصریح کرد: خانواده های که زندگی آنان در حال فرو پاشی است باید بزرگان و ریش سفیدان مداخله کنند تا اختلافات  زن و شوهر ها کم شود تا منجر به طلاق نشود.

وی یادآور شد: ارزش دختر به مهریه بالا نیست؛ بلکه به اخلاق و حجاب آن است و خانواده ها  در امر مهریه سخت گیری به خرج ندهند، جهیزیه و شغل و امکانات ربطی به ازدواج ندارد، ازدواج را باید آسان گرفت تا منجر به مشکلات نشود.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: باید در زمینه پیشگیری از طلاق روی جامعه هدف تحقیق شود و یکی از دلایل اصلی طلاق عدم شناخت زوجین است، باید قبل از ازدواج با نظارت خانواده‌ها این اتفاق رخ دهد.

حجت الاسلام رمضانی پور تجمل گرایی، مصرف گرایی و ضعف آموزه های دینی در خانواده ها را سبب چالش و منجر به طلاق دانست و ابراز کرد: اعتیاد، بیکاری، دخالت خانواده ها، ازدواج اجباری، بالا رفتن سطح توقعات زوجین و ترویج فرهنگ بیگانه از دیگر عوامل طلاق در جامعه است./۹۷۰۹/ت302/س

ارسال نظرات