۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۰۷۹۹۵
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مشهد:

آتش به اختیار یعنی در زمینه های فرهنگی منتظر مسؤولان نمانید

حجت الاسلام جباریان با اشاره به تأکید رهبری نسبت به آتش به اختیار بودن تشکل ها گفت: این بدان معناست که تشکل ها به عنوان افسران جنگ نرم باید به صورت ابتکاری و خودجوش با تهاجمات فرهنگی مقابله کنند و اگر مسؤولان تکلیف خود را انجام نمی دهند منتظر آن ها نمانند.
آتش به اختیار

حجت الاسلام جباریان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، درباره ویژگی های هسته های فکری فرهنگی که رهبری به تداوم کار آن ها تأکید کردند، گفت: نخستین ویژگی هسته های فرهنگی در تراز انقلاب، ولایت پذیری آن ها است بدین معنا که همه کنش ها و واکنش های آنان براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با تأکید براینکه هسته های فکری فرهنگی باید رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و از هر گونه تندروی و کندروی پرهیز کنند، افزود: افراط و تفریط همواره از بزرگترین مشکلات پیشرفت اسلام بوده است.

حجت الاسلام جباریان در ارزیابی استقلال فرهنگی کشور تصریح کرد: در دوره های مختلف، دولت ها شیوه های متفاوتی را به کار می گیرند و میزان وابستگی و عدم وابستگی نسبت به قدرت های خارجی در تصمیم گیری هایشان کاملا مشهود است.

اهمیت پرهیز از دوقطبی کردن جامعه

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد ادامه داد: هسته ها و تشکل ها نیز به میزان وابستگی شان به جناح های سیاسی در عرصه فرهنگ متفاوت عمل می کنند اما نکته مهم پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است؛ چنانکه رهبری سیاستی پدرانه نسبت به همه دارند لازم است تشکل ها نیز الگو بگیرند چرا که دوقطبی شدن جامعه به فرموده قرآن کریم باعث اضمحلال آن می شود و این همان آرزوی دشمن است.

2030 ناقض استقلال فرهنگی کشورهاست

وی در ادامه از سند 2030 به عنوان یکی از موارد نقض استقلال فرهنگی کشور یاد و اظهار کرد: قرارداد 2030 در حقیقت نفی کامل استقلال کشورها است و همه را به وابستگی به قدرت های جهانی دعوت می کند.

حجت الاسلام جباریان با تأکید بر لزوم بازنگری اسناد بالادستی براساس ارزس ها و مفاهیم دینی و دقت قوه مجریه در اجرای دقیق آن ها گفت: متاسفانه دولت کنونی نه تنها دغدغه استقلال فکری ندارد بلکه دنبال وابستگی هرچه بیشتر است از این رو رهبر معظم انقلاب تاکید کردند تشکل ها آتش به اختیار هستند.

آتش به اختیار یعنی منتظر مسؤولان نمانید

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد اضافه کرد: این بدان معناست که اگر مسؤولان در زمینه های فرهنگی تکلیف خود را انجام نمی دهند منتظر آن ها نمانید و بر اساس معیارها در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنید؛ تشکل ها به عنوان افسران جنگ نرم باید به صورت ابتکاری و خودجوش با تهاجمات فرهنگی مقابله کنند.

درگیری اسلام ناب و اسلام آمریکایی جدی شده است

وی درباره هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به اختلال یا تعطیلی دستگاه های فرهنگی خاطرنشان کرد: دو نوع برداشت از اسلام وجود دارد؛ اسلامی که هدف اصلی را آخرت قرار داده که راه آن از دنیا می گذرد و اسلامی که بیشتر اسلام را برای دنیا و دنیاطلبی استفاده می کند و هر یک هم طی تاریخ نمونه های زیادی داشته و دارد.

حجت الاسلام جباریان افزود: جامعه اسلامی همیشه درگیر این دو نوع برداشت بوده و اکنون هم تقابل این دو نوع برداشت جدی تر شده از این رو  رهبر معظم انقلاب به مسؤولان هشدار دادند که این مدیریت ها و مسؤولیت ها طعمه نیست تا دنیای چرب تری برای خود تأمین کنید بلکه امانت الهی است که باید به صاحبانش برسانید.

وی با بیان اینکه مهمترین خطری که تشکل های فرهنگی را تهدید می کند، دور شدن از مبانی دینی و ارزش های اسلامی است، گفت: به دلیل هجمه و سرمایه گذاری دشمن روی جامعه ما، هر چه می گذرد متأسفانه آثار شوم دوری از مبانی دینی در جامعه مشهودتر می شود.

تشکل ها توانایی اثربخشی خود را تقویت کنند

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد با اشاره به اینکه تشکل های دانشجویی از نقاط قوت دانشگاه ها و نقطه امید رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: این مهم مسؤولیت تشکل ها را چندین برابر افزایش می دهد و می طلبد دانشجویان تشکل ها با خودسازی های درون گروهی و تقویت باورهای دینی توانایی خود در اثربخشی در جامعه را تقویت کنند./۳۰۱/۹۳۰/ب۱

ارسال نظرات