۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۹۵۹

تأکید آیت الله یعقوبی بر لزوم هوشیاری نسبت به مدعیان مهدویت

یکی از مراجع تقلید نجف تصریح کرد که مردم باید نسبت به مدعیان مهدویت و یا شفای بیماران هوشیار باشند.
حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی از مراجع تقلید عراق طی سخنانی در جمع مردم نجف اشرف، بر ضرورت دوری از جهل و خودپسندی تاکید کرد و گفت: جوانان بیشتر به دو آفت جهل و خودپسندی مواجه هستند بنابراین باید تدابیر لازم را برای عبور از این دو بیماری اخلاقی بیندیشند.

وی با اشاره به گسترش مدعیان مهدویت افزود: ادعای نیابت و یا ارتباط با امام زمان (عج) و یا شفای بیماران از سوی برخی افراد، به علت عدم استناد به مبنای علمی، ناصحیح است و نباید آن‎ها را تصدیق کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید درباره اتهام‎‎‌هایی که در شبکه‎های اجتماعی علیه شخص و یا نهادی منتشر می‎شود، تحقیق لازم صورت گیرد نه اینکه بلافاصله مورد پذیرش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به شدت بندگانش را به علت نافرمانی از دستورات الهی توبیخ می‎کند، ادامه داد: خودپسندی علل و ریشه‎های مختلف دنیایی نظیر پست و مقام، تعصبات جاهلانه، پیروی از شهوت و سوء ظن دارد.

آیت الله یعقوبی بیان داشت: مردم باید از جهل دوری کنند زیرا منشا گرفتار شدن در آفت خودپسندی است. جهل انسان شامل جهل به خدا، معاد، حقیقت جهان، شیطان و دسیسه‎های آن، حقوق الهی و لزوم پیروی از شریعت می‎شود.

وی با اشاره به آیات 36 سوره اسراء «وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ» تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه بر لزوم عمل همراه با اطلاع دقیق و صحیح نسبت به هر موضوعی تاکید می‎کند. یقین با مشاهدات عینی و حسی و بر گرفته از منابع عقلایی، معتبر و متواتر که احتمال خطا در آن بسیار اندک است، گرفته می‎شود. از این قاعده قرآنی می‎توان در همه بخش‎های زندگی استفاده کرد./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات