۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۰۷۹۴۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حوزه علمیه نقش مهمی در تبیین جایگاه و منزلت اجتماعی بانوان دارد

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت ترویج مبانی فکری امام و رهبری در رابطه با جایگاه و منزلت اجتماعی زنان، گفت: حوزه در این جهت به خوبی می تواند ایفای نقش کند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه بیان داشت: بانوان به عنوان دختران، مادران و همسران در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اگر بانوان جایگاه خود را نشناسند، بزرگ ترین آسیب به رابطه مادر بودن و همسران وارد می شود، افزود: امروزه بهانه هایی همچون تحصیل و شغل سبب می شود بانوان از جایگاه واقعی خود غافل شوند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به کم اهمیت بودن خانه داری، تربیت فرزند و همسرداری از نگاه برخی بانوان اظهار داشت: این امر سبب می شود زنان در پی ایفای نقش دیگری در جامعه باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین نقش بانوان در خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند عنوان کرد: یک مادر خانه دار با تریبت فرزندان صالح و ایفای نقش همسرداری می تواند در تربیت اجتماعی جامعه نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام میناپور نقش مادران را در حفظ حجاب و عفاف سرنوشت ساز خواند و خاطرنشان کرد: با تبلیغ و ترویج آموزه های دینی باید زنان را نسبت به جایگاه و منزلت اجتماعی خود آگاه ساخت.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج مبانی فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در رابطه با جایگاه و منزلت اجتماعی زنان بیان کرد: حوزه در این جهت به خوبی می تواند ایفای نقش کند و باید برنامه های بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا زنان جایگاه اجتماعی خود را پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان تربیت فرزندان دیندار و متدین را بزرگترین نقش مادران عنوان کرد و گفت: تریبت فرزندانی صالح که در آینده برای کشور نقش آفرین باشند، وظیفه و رسالت مهم مادران است و اقشار مختلف فرهنگی به ویژه مبلغان در این جهت باید نقش آفرینی کنند.

وی فرهنگ سازی را لازمه تبیین جایگاه و منزلت اجتماعی بانوان دانست و گفت: بانوان با همت باید قدمهای مهمی در این جهت بردارند و با کار فرهنگی و مجاهدت به آن جایگاه و منزلت حق آنان است، برسند./۳۰۲/۹۴۵۹/ب۱

ارسال نظرات