۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۷۹۳۴
عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان:

پیروزی و موفقیت امت تنها با وحدت شیعه و سنی محقق می شود

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: پیروزی و موفقیت تنها با وحدت شیعه و سنی محقق می شود.
حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز سعید فطر منطقه لبایا در بقاع غربی بر لزوم محافظت از فضای آرام کنونی این کشور تأکید کرد و گفت: از مسؤولان می خواهیم از این فضا محافظت کرده و در زمینه سیاسی و امنیتی از آن بهره گیرد. نیروهای امنیتی تلاش فراوانی برای مبارزه با تروریسم داشته و از دولت می خواهیم در کنار حفظ امنیت به فکر کاهش مشکلات شهروندان باشد.

وی افزود: عید فطر امسال در حالی فرارسید که کشورهای عربی و  اسلامی با بحران جنگ و تجزیه روبرو هستند که همه این مسائل به سود کشورهای استکباری به شمار می آید. متاسفانه این کشورها نفوذ گسترده ای در جوامعمان داشته و تنها تخریب و ویرانی را به همراه دارند.

این روحانی لبنانی خاطرنشان ساخت که گروه های سیاسی باید شعارهای تغییر به سود امت را محقق کرده و مسؤولیت پذیری خود را نسبت به این چالش ها به نمایش بگذارند تا پروژه های امت علیه دشمنان تاریخی اجرایی شود.

شیخ علی الخطیب مقدم شمردن مصالح ملی بر مصالح حزبی را خواستار شد و تأکید کرد: تغلیب مصالح طایفه ای و حزبی و نادیده گرفتن مبانی و ارزش ها و مصالح امت اسلامی از عوامل اصلی بحران های کنونی محسوب می شود. گروه های همپیمان با دشمنان محکوم به شکست بوده و در حالی که هیچ کدام از اهدافشان محقق نشده است تخریب و ویرانی و بحران را برای جوامع اسلامی به همراه آورده اند.

وی پیروزی های محور مقاومت را سبب هراس شدید دشمن عنوان کرد و ادامه داد: گرچه خسارت های بزرگی بر پیکر امت وارد شده است اما از همگان می خواهیم در راستای درمان جراحت ها و بازگشت قطب نما به سوی جنگ اصلی امت با دشمن صهیونیستی تلاش کنند. پیروزی و موفقیت تنها با وحدت همه گروه های اسلامی اعم از شیعه و سنی امکان پذیر است./980/ب901/د

ارسال نظرات