۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۹۲۹

برگزاری نماز عید فطر در استان‎های مختلف عراق

خطیبان نماز عید فطر در شهرهای مختلف عراق بر لزوم یاری رسانی به مجاهدان در جنگ علیه داعش تأکید کردند.
نماز عید فطر

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شیعیان در استان‎های مختلف عراق نظیر بصره، ذی قار، المثنی و الدیوانیه نماز عید سعید فطر را برگزار کردند.

نمازگزاران در استان بصره ضمن ادای نماز عید فطر در مسجد الابلة پیروزی‎های اخیر بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در عملیات آزادسازی غرب استان موصل را تبریک گفتند و خاطرنشان کردند که نابودی داعش به منزله بازگشت امنیت و ثبات در سراسر عراق است.

خطیب نماز عید فطر در مسجد اعظم منطقه الزبیر واقع در غرب استان بصره بر ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان، مذاهب و طوائف مختلف تاکید کرد و گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی تا چند روز آینده اراضی اشغالی این کشور را از لوث تروریسم پاکسازی می‎کنند.

حجت الاسلام شیخ صادق العیساوی امام جماعت مسجد در خطبه‎های نماز عید با بیان اینکه دشمنان با شیوه‎های مختلف درپی ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی است، بیان داشت: مسلمانان باید اختلافات را کنار بگذارند و زمینه‎های دوستی و ارتباط با یکدیگر را افزایش دهند.

حجت الاسلام شیخ راضی الطائی خطیب نماز عید منطقه الخضر واقع در جنوب المثنی تصریح کرد: مسؤولان و مردم عراق باید اهتمام جدی در حمایت و پشتیبانی از خانواده شهدا و مجروحان داشته باشند و با ارسال کمک‎های لوجستیکی به مناطق عملیاتی رزمندگان را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه عشائر با جمع آوری پول می‎توانند به رزمندگان کمک کنند، تاکید کرد که حمایت از خانواده شهدا و رزمندگان پیش از آنکه واجب اخلاقی باشد، واجب شرعی است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات