۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۰۷۹۲۳
آیت الله جوادی آملی:

جمهوری اسلامی به لطف الهی مهد امنیت است/ اقدام سپاه نشان داد به ایران نمی توان خدشه وارد کرد

حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی با اشاره به امنیت بی بدیل جمهوری اسلامی گفت: این کشور به لطف الهی مهد امنیت است و بیگانه به این امنیت طمع دارد که باید هوشیار بود.
آیت الله جوادی ‌آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت الله جوادی آملی، در مسجد احمدآباد شهرستان دماوند اقامه شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در خطبه اول نماز عید سعید فطر با تبریک این عید الهی، بیان داشت: شما بزرگواران، مهمانان الهی بودید؛ عید در اسلام همواره در کنار ضیافت الهی است؛ چرا که در تفکر الهی و دینی، نه زمان عامل عید است و نه زمین! بلکه اگر عبادتی صورت گرفت و عبادت، عبادت ویژه بود و بنده در آن عبادت، مهمان خدا شد و خدا میزبانی او را پذیرفت آنگاه «عید» است.

وی با بیان اینکه، طبق رهاورد دین، انسان دو هنگام عید دارد، اظهار داشت: رهاورد دین دو عید است که در هر دو عید، انسان، مهمان خدا بوده است! یکی، کسانی که به سرزمین مکه مشرف می شوند و احرام می بندند و در حالت احرام، فرشته گونه عمل می کنند که حاصل آن می شود «عید قربان»؛ در حقیقت عید قربان محصول آن مهمانی است که حاجیان در آن ضیافت، مهمان الهی هستند! و دوم ماه مبارک رمضان است که بعد از ضیافت یک ماهه، بنده به بارگاه الهی راه می یابد و از خدا عیدی می طلبد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به دعای قنوت نماز عید فطر افزود: در قنوت نه گانه نماز عید فطر، می گوییم، خدایا! آنچه به علی(ع) و اولاد علی(ع) عطا کردی، به ما نیز عطا کن و همچنین از خدا می خواهیم که صفت برجسته فرشتگان یعنی «کرامت» را به ما بدهد که  انشاالله این همان عیدی باشد که خدا به ما بندگان عطا می کند!

مفسر برجسته قرآن کریم تاکید کرد: گرچه خدا رسماً تنها دو بار ما را به مهمانی خود دعوت می کند اما از طرف دیگر می فرماید هر وقت مرا به مهمانی خود دعوت کنید من می آیم؛ اگر انسان بندگی مرا بپذیرد و اگر به هیچ کس جز من تکیه نکند و اگر قلب شکسته پیدا کند، هر لحظه در این حالات بگوید «یا الله»، من دعوت او را می پذیرم و مهمان او می شوم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با تبریک مجدد این عید سعید و بیان احکام پرداخت زکات فطره، به برخی رخدادهای کشور در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: در این ضیافت الهی، ما از خدا امنیت و امانت خواستیم، این کشور به لطف الهی مهد امنیت است و بیگانه به این امنیت طمع دارد، امیدواریم آنها که در این حوادث تروریستی شربت شهادت نوشیدند با شهدای صدر اسلام محشور باشند و امیدواریم دیگر حوادث اینچنینی در کشور رخ ندهد و توطئه دشمنان به خود آنها برگردد.

وی ادامه داد: اقدام عزیزان سپاهی در پرتاب موشکها، همه علاقهمندان به ایران اسلامی در سرتاسر جهان را خوشحال کرد و نشان داد که به ایران و مردم آن نمی توان خدشه وارد کرد چرا که ایران اسلامی شاگرد علی بن ابیطالب(ع) است؛ ایشان فرمود به هیچ کس سنگ نزنید اما اگر سنگی به سوی شما پرتاب شد، سریع آن را برگردانید!

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دین فرمود با احترام با یکدیگر سخن بگویید؛ تا می توانید در سخن، گفتار و نوشتار خود به یکدیگر احترام بگذارید و حرف تند و تلخ نزنید و کرامت یکدیگر را حفظ کنید، که امیدواریم همگان این مساله را رعایت کنند.

وی در بیان اوج کرامت ملت ایران اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون ایران به هیچ کشوری تعدی نکرد، اما دشمنان جنگ ده ساله را به کشور ما تحمیل کردند؛ دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی! بعد ، قطع نامه را به ما تحمیل کردند و عزیزان رزمنده از جبهه ها بازگشتند، اما در همان روزها منافقان را مسلح کردند و عملیات مرصاد، ناجوانمردانه شروع شد که خدا رحمت کند شهید صیاد شیرازی و امثال او، این غائله را ختم کردند.

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: بعد از مدتی صدام به کویت حمله کرد، امیر کویت در قبال نفت فراوان از غرب درخواست کمک کرد، غرب مکرر از مردم و مسئولین ایران برای حمله به صدام کمک خواست، ما چندین سال از صدام بدی دیدیم اما چون قطع نامه را قبول کرده بودیم، نپذیرفتیم که عهد خود را زیر پا بگذاریم! در حالی که هر کشوری جای ایران بود در پی انتقام برمی آمد. این اقدام ملت ایران در پایبندی به تعهد خود با دشمن، در کره زمین دومی ندارد. این کرامت و بزرگواری محصول همین حسینیه ها و مساجد و دعاهاست، این فخر ایران است، این مردانگی و فرشته منشی است.

وی خاطرنشان کرد: باید عظمت خود را قدر بدانیم و آن را حفظ کنیم، خاصیت این اعیاد و نمازها و روزه ها باید این باشد و بدانیم اگر خداوند این کرامت و بزرگواری را به ما داد در واقع تحقق همین دعاها و نیایش های ماست که امیدواریم همچنان کریمانه در کنار سفره خداوند حضور یابیم و بهره ببریم./۱۳۲۳/د۱۰۱/ج۱

ارسال نظرات