۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۰۷۹۲۲

سید عمار حکیم خواستار تاسیس بسیج درمانی و خدمات انسانی شد

رییس مجلس اسلامی عراق طرح تاسیس بسیج مردمی در بخش نظامی را موفق ارزیابی کرد و و خواستار تشکیل بسیج درمانی و خدمات انسانی شد.
سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز در خطبه‎های نماز عید سعید فطر که در بغداد برگزار شد، پیروزهای اخیر رزمندگان در عملیات آزادسازی غرب استان موصل را تبریک گفت و اظهار داشت: خداوند متعال را برای نعمت پیروزی بر دشمنان شاکر هستیم. رزمندگان عراقی با رشادت و جانفشانی بسیار به خود و جهانیان ثابت کردند که می‎توانند به هر تهدید خارجی پاسخ کوبنده بدهند و شکست را به پیروزی و کرامت تبدیل کنند.

وی پیروزی‎های مجاهدان عراقی را تاریخ ساز توصیف کرد و اظهار داشت: رزمندگانی عراقی با عضویت در گردان‎های مختلف نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و دستیابی به پیروزی‎های ارزشمند در برابر تروریسم قلب ملت عراق را شاد کردند.

حجت الاسلام حکیم بیان داشت: ملت عراق در شرایطی هستند که باید به یکدیگر احترام بگذارند، حقوق هم را رعایت کنند و همدیگر را بدون کینه و دیدگاه‎های منفی بپذیرند. وحدت عراق برای ما مثل چشممان باارزش است و همان‌طور که ما آرمان و اهداف را درک می‌کنیم، به وطنی واحد و یکپارچه که بر روی زمین آن زندگی می‌کنیم، ایمان داریم. این جدایی‌طلبی‌ها به تشکیل رژیم‌هایی بی ثبات در جهانی که اکنون پر از تنش و اضطراب است، منجر خواهد شد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد و افزود: عراق از اقوام و طوائف مختلف نظیر کرد، عرب، مسلمانان، مسیحی و ترکمن تشکیل شده است و اگر بخواهیم این کشور را تقسیم کنیم، قدرت آن در جهان ضعیف خواهد شد و چه کسی می‎تواند حفظ حقوق مردم را تضمین کند؟

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار مبارزه با فساد، اجرای اصلاحات و گسترش دموکراسی شد و ادامه داد: اقلیم کردستان بخشی از روح و جان عراق است و این کشور با همه اقوام و طوائفش، عراق بزرگ باقی خواهد ماند.

وی تروریست‎ها را انسان‎های شیطان صفت توصیف کرد و بیان داشت: مبارزه رزمندگان عراقی با تروریسم، نبرد میان ایمان، فکر و اندیشه اصیل محمدی (ص)، عشق به خود و وطن با عقاید شیطانی و منحرف، افکار جاهلانه و کینه توزی است.

حجت الاسلام حکیم گفت: مبارزه با جریان تروریستی داعش به پایان نرسیده بلکه اولویت‎‎ها تغییر پیدا کرده است. نیروهای امنیتی و مسؤولان نظامی باید به مسائل اطلاعاتی توجه وافری داشته باشند و خلاءهای موجود در این زمینه به ویژه در ایستگاه‎های بازرسی را به شدت کاهش دهند.

وی بر ضرورت تاسیس بسیج درمانی و خدمات انسانی تاکید کرد و ادامه داد: بسیج مردمی در بخش نظامی دستاوردهای مثبتی بدست آورد و کارنامه خوبی را توانست ارائه کند بنابراین بسیج مردمی در قالب‎های مختلف نظیر حمایت از خانواده شهدا، مجروحان و نیازمندان باید فعال شود. هر کدام از پزشکان با عضویت در بسیج درمانی می‎توانند بخشی از وقت خود در هفته را برای درمان رایگان بیماران اختصاص دهند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات