۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۷۹۱۹
حجت الاسلام کشوری:

با خطر تغییر هدف در جامعه اسلامی رو به رو هستیم

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: سندهایی چون ۲۰۳۰ما را به منزل مقصود نمی رساند، متأسفانه برخی خوش باور هستند و به مجرد این که یک کلمه زیبا مطرح می شود آن را می پذیرند.
حجت الاسلام علی کشوری- دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی کشوری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عید فطر قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سند 2030 گفت: خداوند به اهل ایمان توصیه می کند که یهود و نصارا را ولی خود انتخاب نکنید و اگر با برخی از این گروه ها دست دوستی داده شود خداوند نعمت هدایت را از انسان سلب می کند.

وی افزود: آیا این آیه شریفه در عصر حاضر مورد توجه قرار دارد یا این که موضوعات هست که صداق عمل نکردن به این آیه به شمار می رود، یکی از مسائلی که مصداق قبول ولایت یهود و نصارا است مسأله هدفگذاری برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بحث از هدف جامعه اسلامی بحثی دینی به شمار می رود، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم سازمان های بین المللی که یهود و نصارا بر آن مسلط هستند برای جامعه ایمانی ما هدفگذاری کنند، کمتر به این مسأله توجه شده که سند 2030 چه اهدافی را دنبال می کند.

وی ادامه داد: سازمان های بین المللی سند 2030 را برای تحول در مسائل آموزشی ارائه داده و باید بدانیم که هدف نهایی این سند چیست، سند 2030 به دنبال دگرگون سازی جهان به سمت توسعه پایدار است، در شرایط فعلی کشور، نهادهای بین المللی مجموعه ای از اسناد را پیشنهاد کردند که همه در هدف تحقق توسعه پایدار مشترک هستند.

حجت الاسلام کشوری ابراز داشت: در سال 2015 سازمان ملل متحد سندی تحت عنوان 2030 نوشته که غیر از سند 2030 یونسکو است، در آن سند تصریح شده 17 کار باید در ایران و سایر نقاط جهان انجام شود تا به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: علامت اصلی مسلمان بودن اهتمام به امور مسلمین است، مهم ترین بخشی که همه باید اهتمام داشته باشیم این است که بدانیم چه هدفی را پیش روی ما قرار داده اند، عبادت در نماز و روزه خلاصه نمی شود بلکه مسائل جامعه اسلامی باید مورد بررسی قرار داده شود، ما با خطر تغییر هدف در جامعه اسلامی رو به رو هستیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: اهداف این سند ما را به منزل مقصود نمی رساند بلکه باید به سمت اهداف ترسیم شده از سوی اهل بیت(ع) برویم، متأسفانه برخی خوش باور هستند و به مجرد این که یک کلمه زیبا مطرح می شود آن را می پذیرند.

وی اضافه کرد: ممکن است به ظاهر توسعه پایدار یک هدف جذاب باشد اما بای توجه کنیم که ذیل مفهوم توسعه پایدار حداقل 100 مفهوم مطرح است، وقتی توسعه پایدار گفته می شود مجموعه ای از مفاهیم مطرح است، یکی از این مفاهیم ربا است که مراجع بارها علیه این مسأله موضع گیری کرده اند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ربا جنگ با خداوند است، گفت: حرمت ربا به این دلیل است که نظام روابط اجتماعی را به چالش می کشد، اسم ربا به بهره بانکی و سود سپرده تغییر نام داده است، توسعه یافتگی بدون تحول در سیاست های پولی و مالی یک کشور امکان ندارد.

وی افزود: سیاست های پولی و مالی مبتنی بر نرخ بهره است، از دیگر اشکالاتی که به مفهوم توسعه پایدار وارد است و نمی تواند هدف مطلوب جامعه باشد فاصله طبقاتی است، همه کشورهای توسعه یافته به فاصله طبقاتی مبتلا شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: توسعه پایدار نمی تواند هدف مطلوب باشد، باید به سمت جایگزین کردن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای اداره جامعه حرکت کرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات