۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۰۷۹۰۰
آیت الله دری نجف آبادی:

عید سعید فطر نماد اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عید سعید فطر روز اتحاد و وحدت مسلمانان است، گفت: عید سعید فطر نماد عظمت اسلامی و یکپارچگی جهان اسلام است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز عید فطر این هفته شهر اراک، با بیان اینکه عید سعید فطر روز گردهمایی و وحدت مومنان است، اظهار داشت: عید سعید فطر عید توفیق دستیابی به طاعت ها و اطاعت ها و عید پیروزی اخلاص است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی نفس

آیت الله دری نجف آبادی ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی نفس دانست و ابراز داشت: ماه رمضان دارای برکات بسیار زیادی بود و امیدوارم تمامی مسلمانان توانسته باشند از این فرصت طلایی به خوبی بهره مند شده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عید سعید فطر روز اتحاد و وحدت مسلمانان است، گفت: عید سعید فطر نماد عظمت اسلامی و یکپارچگی جهان اسلام است.

شادی مومنان و برگشت معنوی از دستاوردهای عید سعید فطر

امام جمعه اراک شادی مومنان، تغییر و تحول و برگشت معنوی را از دستاوردهای عید سعید فطر دانست و بیان داشت: عید سعید فطر عید توفیق دستیابی به طاعت ها و اطاعت ها و عید پیروزی اخلاص و عید بازگشت به فطرتی که زلال و خدایی است و همه باید از این دستاورد بزرگ به خوبی نگهداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسلمانان جهان با حضور گسترده و پرشور خود در نماز عید سعید فطر در سراسر این کره خاکی به بدخواهان ثابت کردند که وحدت و همبستگی پایدار و همیشگی است و با قدرت برای حفظ این همبستگی خواهند کوشید.

ایستادگی در برابر نقشه های شوم دشمن

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دو خصوصیت بزرگ عید سعید فطر، گفت: طهارت باطنی در روح انسان روزه‌دار که در اثر عبادت‌ها و دعاها و شب زنده‌داری‌ها و غلبه هوس‌ها و خواهش‌های نفسانی در طول ماه رمضان به وجود آمده است و این دو از ویژگی های مهم عید سعید فطر است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه امروز مؤمنان باید در برابر  نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما بخشیده است شکرگزار باشند، گفت: امروز مسلمانان جهان باید با همبستگی در مقابل دشمنان ایستادگی و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کنند.

شایان ذکر است، صبح امروز همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر در مصلی ها، مساجد، بقاع متبرکه شاخص و حسینیه های استان مرکزی اقامه شد./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات