۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۰۷۸۸۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

به وعده های دشمن نمی توان دل بست

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: کسانی که امروز به وعده‌های آمریکایی‌ها امیدوار بودند مشاهده کردند که آنان روز به روز بر شدت تحریم‌ها اضافه کرده و حاضر به انجام تعهدات خود نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که با حضور باشکوه مردم در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر گفت: عید فطر عید یک ماه بندگی و میهمانی در ضیافت الهی است هر روزی که خداوند متعال در آن روز معصیت نشود عید است این نشان می‌دهد که هر زمانی که معصیت خدا انجام شود فطرت انسان آسیب دیده و فرد از خدا دور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شاکر بودن انسان نسبت به نعمت‌های الهی افزود: در ماه مبارک رمضان انسان با بندگی و اطاعت خداوند و مناجات و دعا تیرگی‌ها و آلودگی‌ها را از خود دور کرده و به فطرت خود باز می‌گردد از این رو باید شکرگزار نعمات معنوی خداوند متعال باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته مردم یمن تحت فشار نظامی از سوی صهیونیست ها بودند اظهار کرد: ما در سال گذشته شاهد بودیم که مردم یمن تحت فشار جنگ قرا داشتند و بخش عمده‌ای از کشور عراق تحت سلطه داعشی‌ها بود اما امسال بیشتر بخش‌های این کشور و آزاد شده و مردم یمن فشار کمتری را تحمل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا نسبت به ایران درباره موضوع برجام ابراز کرد: کسانی که امروز به وعده‌های آمریکایی‌ها امیدوار بودند مشاهده کردند که آنان روز به روز بر شدت تحریم‌های خود اضافه کرده و حاضر به انجام تعهدات خود نیستند این امر به همه مردم ثابت کرد که با دشمن نمی‌توان معامله کرد و به وعده‌های آنها نمی توان دل بست.

خطیب نماز عید فطر قزوین در ادامه با اشاره به داشتن اقتدار و عزت در مقابل دشمنان تاکید کرد: قرآن به ما فرمان داده که باید در مقابل دشمنان خود قوی ظاهر شویم و با ادبیات خودشان با آنها سخن بگوییم در چنین حالتی آنها نمی‌توانند بر ما مسلط شوند مگر اینکه خودمان زیر بار ذلت آنها برویم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به آیه قرآن در خصوص به ارث بردن زمین از سوی بندگان شایسته خداوند متعال تصریح کرد: قرآن می‌فرماید خداوند متعال اراده کرده است که زمین را بندگان شایسته و صالح او به ارث می‌برند از این رو مطابق این آیه شریفه زمین به بندگان شایسته خدا تعلق دارد از خداوند می‌خواهیم بر شایستگی ما بیفزاید و وعده‌های الهی عملی شود.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم همواره وحدت و انسجامی را که میان مردم ما وجود دارد حفظ کرده و آن را روز به روز ارتقا دهیم امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه کن شدن رژیم صهیونیستی و برقراری صلح و امنیت بیشتر در منطقه و جهان باشیم./۲۰۲/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات