۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۷۸۷۷
با حضور خیل عظیم مؤمنان؛

نماز عید فطر در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد

با حضور خیل عظیم مؤمنان؛ نماز پرشکوه عید سعید فطر که نمادی از نماز وحدت و همبستگی در بین امت اسلام است در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
نماز عید سعید فطر در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز پرشکوه عید سعید فطر در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت الله سید محمد سعیدی که اقامه نماز وحدت و همبستگی را بر عهده داشت به لازمه داشتن تقوا در مبارزه با دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: دیدارهای رمضانیه رهبر معظم انقلاب به همه مخاطبان ولایت فقیه در امت اسلام آموخت که هرکس بر مدار ولایت مداری به وظایف خود عمل کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم ابطال هرچه سریعتر سند 2030 اشاره کرد و گفت: سند 2030 شاید برای جمهوری اسلامی بر اساس ادعای دولت الزام آور نباشد؛ اما آثار آن برای آینده امت اسلام ناپسند بوده و باید هرچه سریعتر از اساس این سند ابطال شود.

گفتنی است نماز باشکوه عید سعید فطر با حواشی قابل وصفی همراه بود که در ادامه با قلم گزارشگر خبرگار خبرگزاری رسا گوشه ای از آن توصیف شده است.

تیک! تیک! گذار لحظه ها با قدم های نماز گزاران قابل احساس بود؛ به راحتی می شد در بین آن همه جمعیت تپش های قلب مؤمنانی را احساس که در یک ماه بندگی به حقیقت احیاء ارزش های معبودی پرداخته بودند که این بار آنان را به عیدی نوید داده و عبادتی دیگر را برای به رخ کشیدن وحدت امت واحده واجب توصیف کرده بود.

افسران حافظ امنیت امت از فاصله یک کیلومتری به تو اجازه نزدیک شدن با وسیله نقلیه را نمی دادند؛ انگار قرار بود که با پای پیاده مسیری را قدم بر بال فرشتکان گذاریم تا به نقطه موعود این شکوه بندگی برسیم.

شوق و شعف در بین امت همچون دریایی مواج آثارش را به نمایش گذاشته بود! در حالی که این بار دست های مؤمنانی را می توان دید که بازوی ناتوانان امت را گرفته و با اذن پرودگاری یکتا به ادای واجبی می پردازند که در جهان امروز بشری پیچیده ترین الگوی اقتصای را شکل داده است؛ الگویی که اصالت، امنیت و بقای نظام اقتصادی امت اسلام را تضمین می کند.

آری دیدنی بود صحنه هایی که قلم از توصیف آن عاجز است؛ توصیفی که در قرآن کریم به سطر سطر آن قسم یاد شده است.

همه به صف هایی منظم رو به قبله ای واحد با هدفی معین به اقامه نمازی ایستاده که در قنوت آن بهترین را از آفریدگار عالم برای امت اسلام درخواست می کردند به راستی عجب سعادتی است حضور در بین چنین امتی./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات