۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۸۷۵
حجت‌الاسلام مومنی:

ظهور امام زمان با پرهیز جامعه از گناه محقق می‌شود

حجت‌الاسلام مومنی گفت: ظهور امام زمان(عج) حاجت قلبی منتظران واقعی است اما این امر با گناه محقق نمی‌شود.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین مومنی استاد حوزه علمیه شامگاه یک شنبه 4 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: برای استجابت دعا مردم باید به این باور برسند که رافت و رحمت واسعه الهی در وجود ائمه معصومین(ع) متجلی است.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) همه کاره و واسطه بین خدا و بندگان هستند، عنوان کرد: سیرالی الله باید به امضای ولی عصر (عج)برسد چراکه هر خیری از ناحیه خداوند به برکت حضرات معصومین(ع) است.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) بر ذهن تصرف دارند؛ اظهار داشت: حضور در اماکن مذهبی، دعا و استغاثه با انجام اعمال عبادی برای طلب حاجت با اجازه ائمه اطهار(ع) است هر زمان حال دعا و طلب حاجت نداشتید بدانید که به ما اجازه داده نشده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به علت برآورده نشدن حاجات، بیان داشت: ائمه معصومین معدن جود و کرم هستند اگر گاهی حاجات ما برآورده نمی‌شود به این علت است از خداوند درخواست می‌کنیم اما به غیر او امید داریم.

وی با بیان اینکه برای برآورده شدن حاجات ما باید خود را اصلاح کنیم، گفت: گناهان ما سبب به درد آمدن قلب امام زمان(عج) است، کسی که نسبت به امام زمان(عج) معرفت دارد هر روز انتظار ظهور دارد و می‌داند این امر با گناه محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مومنی معرفت به امام زمان(عج) با گفتار زبانی نیست بلکه در عمل و رفتار شخص مشهود می‌شود، خاطرنشان کرد: ما باید در همه امورات حتی برای پرهیز از گناه و معرفت نسبت به امام به خود اقا متوسل شویم به غیر از خداوند و ائمه معصومین(ع) به کسی امید نداشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر می‌خواهید خداوند به شما رحم کند شما هم نسبت به دیگران رحم داشته باشید، گفت: امروز برخی از آدم‌ها در عاطفه و محبت یخ کردند و این اصلا درست نیست./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات